Avatar billede sepe Nybegynder
18. juni 2003 - 16:20 Der er 42 kommentarer og
1 løsning

en fodbold banner

hej...
jeg skal have lavet et banner til min nye fodbold hjemmeside.. så jeg kan bruge bannerbyt, og sådan nogle ting. Men jeg er ikke selv en haj til at lave bannere så jeg ville høre nogen herinde kan lave et flot banner..

Hvordan skal det være:
1.titlen på min hp er fodboldnews.. så det må der gerne stå
2.der skal helst være lidt animation på.
3.måske kunne der være en fodbold.. eller noget

min hp ser sådan ud http://www.fodboldnews.frac.dk
men banneret skal ikke være på min side...

jeg er villig til at give 200 point
Avatar billede sepe Nybegynder
18. juni 2003 - 16:38 #1
er der nogen der har lyst ? :)
Avatar billede gumphfy Nybegynder
18. juni 2003 - 17:04 #2
jeg kunne da prøve, men jeg lover ikke noget!!
hvor stor skal den være??? (px x px)
Avatar billede sepe Nybegynder
18. juni 2003 - 17:21 #3
det skal være en 460-60.. tror det er det.. altså en topbanner
Avatar billede gumphfy Nybegynder
18. juni 2003 - 17:27 #4
erm ok, har du nogle bestemte farver du kunne tænke dig på denne banner??
og skal det være en simpel eller mere advanceret??
Avatar billede sepe Nybegynder
18. juni 2003 - 22:05 #5
der må godt være lidt grønt.. ligesom en fodboldbane..
og lidt advanceret.. må det da godt være :)  tak på forhånd
Avatar billede gumphfy Nybegynder
18. juni 2003 - 22:46 #6
jeg skal prøve på at se havd jeg kan få bixet sammen.
jeg vil lave et par eksempler, hvorfra du så kan vælge den du bedst kan lide, eller komme med nogle forslag til hvad du kunne tænke dig ud fra disse.
jeg vil sikker skrive her igen i morgen.
Avatar billede sepe Nybegynder
19. juni 2003 - 14:08 #7
det er bare finno
Avatar billede gumphfy Nybegynder
19. juni 2003 - 18:53 #8
http://www.virtualsickness.com/twokd/showpic.jpg

det er lige nogle få udsnit af hvad jeg lige kunne bixe sammen ;)

give endlig noget kretik af dem, og måske nogle ønsket ændringer.
Avatar billede sepe Nybegynder
19. juni 2003 - 19:18 #9
jeg kan bedst lide nummer 2...
Men er der lidt animation i ?
måske kunne der være en bold der kommer flyvene ind.. i stedet for pokalen.. :)
ellers flot.. men kunne godt tænke mig lidt animation
Avatar billede gumphfy Nybegynder
19. juni 2003 - 19:24 #10
altså en bold der kommer ind fra højre og går ud i venstre, eller hva?
Avatar billede sepe Nybegynder
19. juni 2003 - 19:25 #11
ja.. lyder det skørt :) eller
Avatar billede gumphfy Nybegynder
19. juni 2003 - 19:30 #12
jamen det burde ikke være det store problem,
og det var nr.2 du gerne vil ha'?
Avatar billede gumphfy Nybegynder
19. juni 2003 - 19:32 #13
et spørgsmål til: vil du ha' bolden til at "flyve" hen over eller hen under teksten??
Avatar billede gumphfy Nybegynder
19. juni 2003 - 19:34 #14
et stdste spørgsmål skal der køre for evigt??
Avatar billede sepe Nybegynder
19. juni 2003 - 19:37 #15
hmm.. hvad synes du.. hvis der bare bliver lidt mellem rum mellem bolden der flyver ind..
Avatar billede gumphfy Nybegynder
19. juni 2003 - 19:41 #16
jeg syntes at det skal "flyve jen over teksten.
nu hvor jeg husker det, må jeg hellere lige spørge om du vil have det som flash eller som en .gif fil???
(en gif fil kan blive temmelig stor og tage langtid om at loade)
Avatar billede sepe Nybegynder
19. juni 2003 - 19:45 #17
hen over teksten lyder fint...
tror det skal være gif, men tror du at den kommer til at fylde mere ind 40kb ?
Avatar billede sepe Nybegynder
19. juni 2003 - 19:46 #18
100kb mener jeg
Avatar billede gumphfy Nybegynder
19. juni 2003 - 19:49 #19
det bliver svært at sige, men det er da muligt, det komme an på hvor mange frames det er
Avatar billede sepe Nybegynder
19. juni 2003 - 19:53 #20
ok.. men prøv at lave det så bolden kommer flyvene hen over teksten.. i stedet for at pokalen står der.. og det kunne da også være meget fedt hvis det var en fck spiller på billedet.. men det er ikke så vigtigt :D.. hvis du ikke kan få en ind er det okay med ham der er det :)
Avatar billede sepe Nybegynder
19. juni 2003 - 19:54 #21
ej så ville folk nok bare tro det var en fck side.. bare lad ham blive
Avatar billede gumphfy Nybegynder
19. juni 2003 - 20:26 #22
http://www.virtualsickness.com/twokd/fx.gif

det her er kun en lille bid af hvordan det kommer til at se ud.

fortæl mig lige om det er godt nok inden jeg går vidre, den bliver finpudset til sidst.
Avatar billede sepe Nybegynder
19. juni 2003 - 20:52 #23
måske er bolden lige lidt for stor.. kan du ikke finde en mindre.. ellers fint :)
Avatar billede gumphfy Nybegynder
19. juni 2003 - 21:45 #24
jeg vil lave den færdig imorgen. bolden er med success blevet mindre og passer ind i højden. det jeg er nået fram til er det her:
http://www.virtualsickness.com/twokd/fx.gif

den du ser på er en 25 frame animation der fylder ca. 67,4kb.
men jeg skal prøve på at holde den færdige under de 100kb ;)
Avatar billede sepe Nybegynder
19. juni 2003 - 21:52 #25
det ser fint ud :)
Avatar billede Jman Praktikant
19. juni 2003 - 22:30 #26
Avatar billede sepe Nybegynder
19. juni 2003 - 23:22 #27
superior den ser fin ud.. men jeg har ligesom gide opgaven til gumphgy.. så jeg kan ikke gide dig point.. og gumphgy's har jeg også selv været med til at vælge farve osv.. så. ja.
Avatar billede gumphfy Nybegynder
20. juni 2003 - 10:47 #28
sepe, jeg takker for din loyalitet
Avatar billede sepe Nybegynder
20. juni 2003 - 11:17 #29
Det er helt i orden :)
Avatar billede gumphfy Nybegynder
20. juni 2003 - 11:45 #30
jeg regner med at den vil være færdig en gang i eftermiddag.

og her er en lille smags prøve på hvordan det gerne skulle komme til at se ud:
http://www.virtualsickness.com/twokd/Untitled-1.gif

jag skal lige arbejde en smule mere på den og så skulle den være færdig ;)
Avatar billede sepe Nybegynder
20. juni 2003 - 12:01 #31
det ser rigtig godt ud... men håber du kan ligge den under 100kb :)
Avatar billede gumphfy Nybegynder
20. juni 2003 - 13:56 #32
nu er din banner faktisk færdig.
jeg var chokeret da jeg så at den var på 200kb.
det er dog lukkedes mig at få den ned på 124kb.
håber at det ikke bliver det helt store problem.
jeg har dog også fået den ned på 90kb, men kvaliteten er ikke så god!
du har se hvad jeg snakker om
200 kb --> http://www.virtualsickness.com/twokd/Untitled-1.gif
124kb --> http://www.virtualsickness.com/twokd/Animation1.gif
90kb --> http://www.virtualsickness.com/twokd/Animation6.gif

så må du selv vælge hvad du syntes du vil leve med!
som sagt kvaliteten er ikke så god på den med 90kb men den er ikke helt ubrugelig!
sig endelig til hvis der er et eller andet du ikke vil have på banneren.
Avatar billede sepe Nybegynder
20. juni 2003 - 14:08 #33
jeg synes at bannerne er blevet rigtig gode. og det er helt klart nogen jeg vil bruge !.. men du har ikke gjordt så jeg kan give dig point.. gør lige det..

ellers synes jeg da godt at man kan bruge den på 90kb..
tak for hjælpen..
Avatar billede gumphfy Nybegynder
20. juni 2003 - 14:14 #34
nej jeg må hellere takke dig, det har været en lærig oplevelse.
og så er det, det første jeg nogensinde har lavet for en anden, så jeg er da glad for at du er tilfreds med mit arbejde.

og erm hvis der nu er nogen der tilfældigvis skulle spørge efter hvem der har lavet banneren, såå....ja.... du ved...give mig lidt PR. ;)

ellers har det da været en sjovt, og jeg håber da også at jeg kan løse noget af dine fremtidige problemer:

mvh. ~GumphFy
Avatar billede sepe Nybegynder
20. juni 2003 - 14:16 #35
jo jeg har lige en sidste ting.. kunne det være muligt at man kunne sætte farten lidt højere op ?
Avatar billede gumphfy Nybegynder
20. juni 2003 - 14:17 #36
erm jo det kan man godt, skal det være på den med de 90kb?
Avatar billede sepe Nybegynder
20. juni 2003 - 14:19 #37
ja.. grunden til at den skal ligge på under 100.. er at de mange banner sider f.eks. bannerbyt.dk , danban.dk og 1go2 er at de vil have bannere der ligger under 100kb :)

det skal altså være den på 90 kb :)
Avatar billede sepe Nybegynder
20. juni 2003 - 14:25 #38
når jeg har gemt banneren.. og prøver at åbne det åbner den det i paint..og når jeg sætter den ind på min hp.. laver den ikke animationen.. hjælp mig :)
Avatar billede gumphfy Nybegynder
20. juni 2003 - 14:27 #39
du skal ikke åbne den med paint, hvis du åbner en ny browser ´vindue to trækker filen ind i browseren kan du se finel, paint med paint kan man nemlig ikke se animationen, fordi den ikke er bygget til det formål
Avatar billede sepe Nybegynder
20. juni 2003 - 14:33 #40
okay... nu virker det :)
Avatar billede gumphfy Nybegynder
20. juni 2003 - 14:35 #41
godt nok.
du får nu her et link til den der går lidt hurtigere, det er kun en smule, den kan desværre ikke komme til at køre hurtigere. http://www.virtualsickness.com/twokd/Animation7.gif
Avatar billede sepe Nybegynder
20. juni 2003 - 14:46 #42
mange tak.. det er meget bedre når det lidt hurtiger..
endnu engang tak for hjælpen.. og jeg skal nok reklamere for dig hvis nogen spørg :)

mvh. sepe
Avatar billede gumphfy Nybegynder
20. juni 2003 - 14:47 #43
takker og held og lykke med din nye banner ;)