Avatar billede mastershogun Nybegynder
18. juni 2003 - 16:03 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Intel Centrino

Hej

Jeg har købt en Acer Travelmate 803 med en 1,6 Ghz mit spørgmål er jeg kan ikke forstå at når jeg går i egenskaber for denne computer køre CPU for fuld kraft 1,59 Ghz og det gør den hele tiden også.
Jeg har prøver med ny Bios 3A24 Windows version og med de nye driver til Centrino version 5.00.1012

Håber der en der kan hjælpe mig.
På forhånd tak
Avatar billede donwang Nybegynder
18. juni 2003 - 16:05 #1
De runder vel bare op?
Avatar billede geforce3 Praktikant
18. juni 2003 - 16:06 #2
Så er jeg vel også snydt;\ Min kører 1597MHz istedet for 1600 som der står...
Avatar billede dmcn Praktikant
18. juni 2003 - 16:07 #3
Mon ikke spørger nærmere undrer sig over hvorfor en CPU, som egentlig burde have speedstepping, ikke skruer ned for farten når 100% cpu-kraft ikke er nødvendig?
Avatar billede mastershogun Nybegynder
18. juni 2003 - 16:09 #4
Nej det er ikke at den køre 1,59 Ghz men den skulle jo sætte hastiheden ned når den ikke bilver bruge http://reviews.zdnet.co.uk/review/21/1/3237.html prøve at læs her
Avatar billede tobias28 Praktikant
18. juni 2003 - 16:09 #5
det er nok mig der snupper de ekstra Hz....jeg kører 1715 Mhz istedet for 1700..:-)
Avatar billede tobias28 Praktikant
18. juni 2003 - 16:10 #6
n0rmality -> got it!
Avatar billede dmcn Praktikant
18. juni 2003 - 16:10 #7
Prøv at klikke en enkelt gang på batteri-ikonet i taskbaren nederst til højre. Frem popper en menu - hvad er den sat til? Den må ikke være sat til "Altid aktiveret" eller lign., - på min laptop får det den til at køre med 2 GHz konstant.
Sørg også for at køre på batteri - når den er sat til strømstikket, vil den også køre for fuld kraft konstant.
Avatar billede mastershogun Nybegynder
18. juni 2003 - 16:15 #8
Det med den ikke må være slutte til strøm er ikke rigtigt for jeg har været nede i en computer forretning der har en stående og der er strøm til og den køre 597 Mhz på standby
Avatar billede mastershogun Nybegynder
18. juni 2003 - 16:22 #9
Den står standby nu og køre på batteri og i egenskaber for strømstyring stå den til bærbar men den køre stadig 1,59 Ghz
Avatar billede mastershogun Nybegynder
18. juni 2003 - 16:27 #10
Jeg har også prøvet på minimal strømstyring men den køre stadig 1,59 Ghz
Avatar billede dmcn Praktikant
18. juni 2003 - 16:29 #11
Minimal strømstyring duer heller ikke. Hvilke andre muligheder har du?
Avatar billede mastershogun Nybegynder
18. juni 2003 - 16:33 #12
Der er Hjemme/På kontoret, Bærbar, Præsentation, Altid aktiveret, Minimal strømstyring og Maks. batteri
Avatar billede dmcn Praktikant
18. juni 2003 - 16:35 #13
Så snart jeg er ude af huset, kører min laptop altid på "Maks. batteri". Her fungerer speedstepping perfekt.
Avatar billede mastershogun Nybegynder
18. juni 2003 - 16:42 #14
Det er bare perfekt det virker men virker det kun på maks. batteri og kan man spil i dette maks. batteri
Avatar billede dmcn Praktikant
18. juni 2003 - 16:44 #15
Ja, du kan godt spille med maks. batteri slået til, men så forsvinder formålet lidt. Spil trækker en del CPU-kraft, ergo vil farten stige - sammen med strømforbruget.

Du får et svar, så. :)
Avatar billede mastershogun Nybegynder
18. juni 2003 - 16:46 #16
Tak for hjælpen