Avatar billede Kengun Praktikant
18. juni 2003 - 14:27 Der er 17 kommentarer og
3 løsninger

Tømme cache

Hvordan tømmer jeg cache? Troede jeg skulle ind i "Vertøy" - "Alternativer" i MSIE og tømme det meste der, men det fungere dårligt.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
18. juni 2003 - 14:34 #1
Funktioner -> Internetindstillinger -> På siden du kommer ind på er der en knap der hedder "slet filer" du kan også slettet cookies
Avatar billede power.dk Nybegynder
18. juni 2003 - 14:34 #2
Lukker alle browser går i kør skriver cmd el. command så kommer der et dos vindue frem der skriver du /ipconfig flushdns
Avatar billede power.dk Nybegynder
18. juni 2003 - 14:35 #3
Det virker fint med flushdns :)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
18. juni 2003 - 14:35 #4
Ønsker du at tømme din cache hver gang du lukker ned for Internet explorer kan du gøre det ved:

Funktioner -> Internetindstillinger -> Avanceret -> Under sikkerhed kan du vælge "slet mappen temporary...."
Avatar billede Kengun Praktikant
18. juni 2003 - 14:36 #5
Jakob> Det har jeg forsøget.
Avatar billede Kengun Praktikant
18. juni 2003 - 14:36 #6
Lige en tilleggskomentar: Grunden er at jeg har problemer med at få frem min webside på min PC, men den fungere på andre PC'er. Sonene mine har en TTL(time to live) på 172800 sekunder, som er 2 dager. Og det vil si at ved endringer i sonen, så kan det ta opp til 2 dager før det fungerer hos en enkeltperson. HovedIP'en er blevet endret og jeg må kanske vænte i 2 dage. Jeg er blevet fortalt at det kan skyldes at jeg har været inde på siden så mange gange at min PC har cachet ip'en, og venter 2 dager før den sjekker på nytt.
Avatar billede power.dk Nybegynder
18. juni 2003 - 14:38 #7
Jeg har samme problem og jeg bruger flushdns
Avatar billede Kengun Praktikant
18. juni 2003 - 14:41 #8
jeg forsøgte nu at køre cmd og skrev så ipconfig flushdns og så kom der noget tekst. Er det det hele? Siden kommer ik nu helre :/
Avatar billede power.dk Nybegynder
18. juni 2003 - 14:43 #9
Det er det hele du skrev /ipconfig flushdns så skriver den at den har tømt resolver cache
Avatar billede power.dk Nybegynder
18. juni 2003 - 14:43 #10
du huskede at lukke alle browser først !
Avatar billede Kengun Praktikant
18. juni 2003 - 14:47 #11
jeps, jeg lukkede alle browsere først. Når jeg skriver /ipconfig flushdns med den / (slash) så får jeg en fejlmelding: "/ipconfig godkjennes ikke som som en intern eller ekstern kommando". Dernest når jeg skriver ipconfig flushdns uden den / så siger den at: "Feil: ukjent eller ufullstendig kommandolinje. Bruk....bla, bla, bla....."
Avatar billede Kengun Praktikant
18. juni 2003 - 14:47 #12
må jeg legge ind url?
Avatar billede power.dk Nybegynder
18. juni 2003 - 14:48 #13
hehe sådan skal det være ipconfig /flushdns
Avatar billede Kengun Praktikant
18. juni 2003 - 14:51 #14
jeps, fant det lige ud at den / var på fejl plads ;) - Men lortet fungere fremdeles ik :'(
Avatar billede power.dk Nybegynder
18. juni 2003 - 14:52 #15
Det skal det
Avatar billede Kengun Praktikant
18. juni 2003 - 14:54 #16
argh! Skjønner det ik :( Er det ligemeget hvilken drive jeg står i når jeg skriver ind ipconfig /flushdns ?
Avatar billede power.dk Nybegynder
18. juni 2003 - 14:55 #17
ja det spiller ingen rolle
Avatar billede Kengun Praktikant
18. juni 2003 - 14:58 #18
...den vil stadig ik :'(
Avatar billede Kengun Praktikant
23. juni 2003 - 07:23 #19
Jeg har nu installeret Opera (www.opera.no) men helre ik dette klarer at åpne siden på den PC jeg sidder ved nu. Men som sagt tidligere så fungere siden på andre PC'er.
Avatar billede Kengun Praktikant
23. juni 2003 - 13:34 #20
lukker