Avatar billede komputer_n00b Nybegynder
18. juni 2003 - 10:41 Der er 14 kommentarer

level one router problemer

davs!

hvordan sætter man en level one router op så man kan få adgang til en ftpserver? (ftpserver171 helt præcis)

ha' venligst lidt kendskab til denne routers software.
Avatar billede the_collector Novice
18. juni 2003 - 10:59 #1
Kig her
http://level-one.amis.net/support_download.php
I search feltet skriv router og check manual. Du får nu en liste af manualer til forskellige routere. Download manualen til din router og kig i den hvordan du åbner en tcp og/eller udp port. Så burde det virke. Du skal eventuelt genstarte både router og pc i nævnte rækkefølge før det virker.
Avatar billede komputer_n00b Nybegynder
18. juni 2003 - 11:15 #2
jeg har prøvet alt hvad jeg kan læse/prøve mig frem til. jeg har brug for en som kender routeren.
Avatar billede the_collector Novice
18. juni 2003 - 11:22 #3
Jeg kender ikke lige dette mærke router. Men det eneste jeg skulle gøre med min var at gå ind i opsætning og åbne for den relevante port, her port 171, og derefter genstarte router og pc og det virkede uden problemer.
Desuden mangler du at give oplysning om hvilken router du har, da de har lavet minimum 5 modeller.
Avatar billede komputer_n00b Nybegynder
18. juni 2003 - 11:34 #4
ja okay fair nok. 4-ports (5 inklusiv WAN porten). Navn = FBR1402tx. Jeg har prøvet at opdatere firmware fra deres side, men desværre vil routeren ikke acceptere deres egne filer...go figure.
Avatar billede the_collector Novice
18. juni 2003 - 11:51 #5
I manualen som du finder her
http://level-one.amis.net/drivers/manual_PDF/FBR-1400TX(EN).pdf
skal du går til side 61 (special applications). Der skal du åbne for incoming ports 171. Du skal huske på at kun en computer på dit interne netværk kan køre special applications ad gangen.
Virker det ikke, så er du nødt til at sætte den computer som skal være ftpserver til at køre i dmz.
Avatar billede komputer_n00b Nybegynder
18. juni 2003 - 12:11 #6
eller port 1200 hvis det er det jeg sætter ftpserver til at kører på ja.

Jeg har desværre prøvet alle mulige former for setups i special applications uden størrere success. Har også sat den til den rigtige computer på netværket på dmz osv...
Avatar billede the_collector Novice
18. juni 2003 - 13:02 #7
Kører du med en software firewall.
Avatar billede the_collector Novice
18. juni 2003 - 13:04 #8
Har du prøvet at checke routerens log om du kan se at der er et forsøg på at komme i kontakt via ftp fra den rigtige ip-adresse (den du prøver at downloade til)
Avatar billede komputer_n00b Nybegynder
18. juni 2003 - 13:16 #9
en fra tdc sagde at jeg skulle prøve at skrive mit ip direkte ind i routeren hvilke også virkede i ca 1 time.... nu har jeg lige snakket med dem igen og en kvinde fortalte mig at det aldrig ville virke i længden.... jeg mister snart tålmodigheden.... vi har ingen firewall hver som program (zonealarm, blackice), som xp's egen firewall eller på routeren...
Avatar billede komputer_n00b Nybegynder
19. juni 2003 - 08:32 #10
ingen der kender en level one router?
Avatar billede the_collector Novice
19. juni 2003 - 09:54 #11
Fik du checket routerens log?
Avatar billede mr.fun Nybegynder
23. juni 2003 - 00:55 #12
Det første du gøre er at definere den computer med en fast ip inden for det subnet som routeren er konfigurert til default 192.168.1.1+x, hvor x > 0. derefter går du ind i special applications skriver samme adr som PCen i tabellen derefter vælger du en port og skriver den i tabellen både i start og finish på begge sider og vælger TCP. det virker fint hos en bekendt, giver det problemer reset da routeren og prøv igen. fortsætter problemerne prøv da at lægge firmwaren ind igen og start forfra, der kan være en fejl i den nuværende.
Avatar billede the_collector Novice
10. juli 2003 - 14:51 #13
Fandt du ud af noget?
Avatar billede the_collector Novice
07. august 2003 - 15:23 #14
Lukketid?