Avatar billede moltzen Nybegynder
17. juni 2003 - 23:48 Der er 16 kommentarer

Mit maskine låser, så jeg skal restarte!

Hvordan kan det være min maskine låser hvis jeg feks. brænder skriver i word, spiller GTA3 VC.. Har også gjort det i Counter strike. men det stoppede den med efter jeg geninstallerede.. Jeg forstår ik hvad der er galt.. det skete efter jeg satte større processor i , og så byttede jeg tilbage til den gamle men problemet forsvandt ikke.. Jeg har mistro til mine ram. Da jeg har fået min HD tjekket ellers vil man nok sige bad sektors.. Men forstår det ikke.. Er der nogen som kan hjælpe vil det bare være alt for nice.. der er ikke noget mere belastende..! :)

Comp..
P4 "Northwood 2" 2,6 Ghz
asus P4B 266
512 PQI DDR ram.
160 GB Maxtor
Plextor 40/12/40

NB .. Opdatering af Bios er sket.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
18. juni 2003 - 00:08 #1
bliver den varm..?
du skal nok prøve et par test programmer..:O)
er den hd delt op...spil for sig , os for sig..osv.
Man kan "rense" ram, ved at ta´ dem ud, og hvis de er sorte i stikkene, så ta´ et viskelæder, det hjælper.
Der findes en patch til Gta3..
http://www.magenheimer.com/gta3help/download.htm
her kan du finde prof. hjælp til GTA3..:O)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
18. juni 2003 - 00:10 #2
på denne side finder du test programmer...nye drivere til dit grafikkort..m.m..
Avatar billede bartfreak Nybegynder
18. juni 2003 - 00:11 #3
Avatar billede moltzen Nybegynder
18. juni 2003 - 00:14 #4
Jamen har prøvet de test prog om den bliver varm..
gør den ik CPU 38grader og MB 38 grader hd 30-36 grader... og ik GTA som det galt med.. har jo kørt , alt har kørt på min 1,8 Ghz P4 .. inden jeg satte 2,6eren i .. dunno WTF der sker.. :) kun når jeg laver noget engang i mellem.. som kræver hukommelse..
men må lige prøve det med viskelæder.. men vil have mere nøjagtigt svar..
Avatar billede bartfreak Nybegynder
18. juni 2003 - 00:21 #5
har du prøvet Sandra soft...det kan fortælle dig hvor du skal opdatere, el. hvad der galt..?
Avatar billede moltzen Nybegynder
18. juni 2003 - 00:25 #6
nej har jeg ikke.. VIl jeg lige prøve...
Avatar billede bartfreak Nybegynder
18. juni 2003 - 00:27 #7
kør en tunup wizard..el noget i den retning
Avatar billede moltzen Nybegynder
18. juni 2003 - 00:27 #8
link plz.. :)
Avatar billede moltzen Nybegynder
18. juni 2003 - 00:29 #9
SiSoft Sandra 2003.3.9.44 Standard (med Service Pack 1)  dette program ? ...
Avatar billede bartfreak Nybegynder
18. juni 2003 - 00:32 #10
http://www.tweakup.dk/HTML/download/benchmark.htm
yeps...ellers kan du hente meget hjælp på tweak.dk
Avatar billede moltzen Nybegynder
18. juni 2003 - 00:56 #11
Warning W2541 - FSB exceeds chipset rated FSB. If you’re over clocking the system just be aware that it may not be as stable as you may think.
Fix: Reduce the FSB in the BIOS settings/jumpers to the rated FSB.

Hmmm.. Den siger min FSB er 523 nu.. Og det er 400 mhz som er max...
kan det være det :)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
18. juni 2003 - 01:08 #12
hmm...det kunne det godt,
Så at den slår fra over et al. andet belastnings punkt.varme, el antal kb pr s.
Sæt den ned til 400, og check dine ram..tår til rigtig hastighed,`?. Har du checket det 1. link, det virker..
Evt. prøve at kørrer en 3d mark2001  se test...og se forskellen..:O)
Men det ER sikkert det.
Avatar billede moltzen Nybegynder
18. juni 2003 - 15:38 #13
Hvordan sætter jeg den ned til 400 ??.. det jeg ik kan finde ud af... :D hehe
Avatar billede spt Nybegynder
18. juni 2003 - 19:35 #14
bios
cpu setup
Avatar billede moltzen Nybegynder
18. juni 2003 - 20:30 #15
hvis jeg sætter den ned derude.. kan jeg kun kører 2,0 Ghz... jo ik noget ved :D
Avatar billede bartfreak Nybegynder
23. juni 2003 - 16:21 #16
du kan osse bruge Riva..:O)