Avatar billede mgade Nybegynder
27. august 1999 - 08:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Deployment af web-app ødelægger data-connections

Desperationen driver mig: Hvad kan jeg have overset, når jeg ikke kan få Visual Interdev/Studio til at deployere en solution/project - ikke engang til et andet directory på udviklingsmaskinens server?

Jeg har forsøgt at tilslutte til en eksisterende Frontpage site, at oprette en ren VI-site at bruge data-commands, file-DSN's, Machine-DSN's, Connection strings - whatever.. Det eneste jeg ikke har forsøgt er data-link-file (aner nemlig ikke hvad det er).

Fællesnævneren er, at jeg bruger DTC (grid og listbox) for at komme hurtigt i gang, at det virker i browseren når man kalder "udviklingssiten" og at det knækker når man kalder den site der er deployeret til.

Den mest iøjnefaldende ting at skrue på er global.asa (og en codebase.dat), hvor jeg i nogen tilfælde har forsøgt at rette stien til databasen manuelt, men det hjælper bare ikke.

En fejlmelding:

"ADODB.Connection error '800a0bb9'

The application is using arguments that are of the wrong type, are out of acceptable range, or are in conflict with one another.

/slettest/testside.asp, line 29 "

I linie 29 (i recordset runtime koden) står der:

DBConn.CursorLocation = Application('AfvikSYSDSN_CursorLocation');

Og hvad er det så, det der indlysende, som jeg har overset??
Avatar billede jesper27 Nybegynder
15. september 1999 - 14:43 #1
Det er totalt sort!!! Deployeret til??
Avatar billede mgade Nybegynder
15. september 1999 - 15:10 #2
Det er jeg glad for! *s* Så er der nemli håb!

Deployeret er (vel) bare Interdev's måde at "publishe" (Frontpages udtryk - selv om FP vist aktivt behandler siten)på. ID kopierer simpelthen hele siten ud på produktionsserveren, så vidt jeg har forstået.
Avatar billede tune Nybegynder
25. september 1999 - 17:04 #3
Jeg har stort set samme problem, Microsoft har en artikel med navnet q216569, den beskriver problemet men med fejl 80020009.
Men humlen er at filen DataEnvironment.asa ikke bliver opdateret med den nye sti til databasen, artiklen beskriver en noget omstændig løsning, men prøv den.
Søg på support online efter q216569, finder du ellers en løsning så lad mig endelig høre fra dig.
Avatar billede mgade Nybegynder
28. september 1999 - 08:30 #4
Ups.. der skulle lige have været en kommentar med, da!

Pointen er, at jeg er nødt til at lave meget flytbare applikationer "en gros". Og der passer det ikke så godt med System DSN's.

PS. Jeg har opgivet Interdev for nærværende! Jeg tror simpelthen ikke på at det kan håndtere DSN-less connections lige så godt som file og system dsn's.

Men tak for tippet!
Avatar billede mgade Nybegynder
28. oktober 1999 - 14:44 #5
Vi lukker den