Avatar billede wiegstar Nybegynder
17. juni 2003 - 20:35 Der er 7 kommentarer

Progressiv afspilning af wmv på mac

Jeg har problemer med at få Internet Explorer på Mac til at afspille .wmv filer progressivt.

Jeg har brugt følgende kode og der virker fint i ie på Windows

<EMBED TYPE="video/x-ms-wmv2"
    SRC="klip.wmv"
    WIDTH="400"
    HEIGHT="300"
    cache="1"
    AUTOSTART="1"
    SHOWCONTROLS="0"
    BufferingTime="5">
</EMBED>
Avatar billede skovenborg Nybegynder
18. juni 2003 - 16:19 #1
Er du sikker på at du har et program installeret som kan afspille wmv?

I windows bruger IE automatisk Media Player, men det jo ikke sikkert du har det eller andre installeret på din Mac.
Avatar billede skovenborg Nybegynder
18. juni 2003 - 16:20 #2
også skal du vist heller ikke skrive:
BufferingTime="5"> - slet lige det der >-tegn
Avatar billede wiegstar Nybegynder
18. juni 2003 - 17:01 #3
det er klart at brugeren skal have media player - det er klaret. > tegnet er afslutningen på <EMBED
Avatar billede skovenborg Nybegynder
18. juni 2003 - 17:14 #4
nåja, undskyld - det havde jeg ikke set ;-)

Virker det hvis du fx kun vælger at afspille uden de forskellige andre attributter?
Avatar billede skovenborg Nybegynder
18. juni 2003 - 17:24 #5
Prøv at se på de her sider om embedding og macintosh:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/dnwmt/html/macicp.asp
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?URL=/library/en-us/dnwmt/html/addwmwebpage.asp

Der står bla. at man skal have Media Player version 7 for at afspille dem i en browser (med et plug-in).
Avatar billede wiegstar Nybegynder
23. juni 2003 - 22:17 #6
Ja det er version 7
Avatar billede wiegstar Nybegynder
23. juni 2003 - 22:19 #7
altså det er version 7 jeg har testet den i og det virker ikke - den afspiller filmem med først efter den er downloadet helt