Avatar billede james_t_dk Juniormester
04. december 2000 - 15:26 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Big disk support

Da jeg begyndte med OS/2, var der problemer med Meget store diske (over 8 Gb tror jeg)! Nu skal jeg til at installere igen. Er der nogen der ved hvor jeg får den seneste boot disk, med fdisk? Jeg skal denne gang installere på en 30 Gb disk. Er det muligt at lave partioner på mere end 2Gb?
Avatar billede krusnof Nybegynder
04. december 2000 - 22:18 #1
JA det er det, du kan dele partitionerne op i lige så meget som du har lyst. Jeg har ikke lige set så meget efter, men jeg mener at de har noget på enten www.apple.com eller www.macintosh.com

- Krusnof
Avatar billede james_t_dk Juniormester
05. december 2000 - 07:37 #2
Jeg kan ikke rigtigt se hvad Apple Mac har med det at gøre. Men en gammel kammerat fra mine IBM dage sendte mig to links i nat. Det ene til OS/2 DD-pak (Device Driver): http://service.software.ibm.com/os2ddpak/html/index.htm Og det andet direkte til den side ham mener har min umiddelbare interesse: http://service.software.ibm.com/os2ddpak/html/647679D565C73E0F862565980068EFB0.html

Umiddelbart løser det mine problemer.

Men det jeg spurgte om var ikke om jeg kunne dele diske op i et utal af små diske, men om jeg kunne undgå netop dette, og have en stor 30 Gb disk (som i win95), det kommer jo an på Fdisk. Og den begrænsning finder jeg så i dag, hvis den stadig er der.
Avatar billede krusnof Nybegynder
05. december 2000 - 17:21 #3
Ja du må undskyld, jeg så helt forkert på overskriften, jeg troede det handlede om noget andet. Men det er da godt at du fik dit problem løst

- Krusnof
Avatar billede cbaek Nybegynder
27. februar 2001 - 23:46 #4
Jeg har netop forsøgt at installere en 50 GB disk i en OS/2 server.

Det gik fint med at F-diske et stort drev.

Når så den skulle formatere går der noget galt ved omkring 49-50% og maskinen dør og skal rebootes.

Det maksimale drev er Ca. 28-29 GB.

Løsningen viste sig dog at være atfå den nyeste Servicepack lagt ind. Ellers går det ikke.

Dette gjaldt både Warp 3 og 4.