Avatar billede lepsycho Nybegynder
17. juni 2003 - 14:35 Der er 20 kommentarer og
3 løsninger

Hacker hul?

Hejsa!

Jeg har fast ip og overvejer at bruge en server fra min egen computer.
Mit spørgsmål går så på om der kommer et sikkerhedshul til min computer da der ikke er en eneste firewall eller router!?

LePsycho
Avatar billede game_tracker Nybegynder
17. juni 2003 - 14:39 #1
hent et firewall på www.downoload.com
Avatar billede chalde Seniormester
17. juni 2003 - 14:39 #2
Der er lidt det samme som at lade hoveddøren stå helt åben.
Avatar billede game_tracker Nybegynder
17. juni 2003 - 14:39 #3
ellers kan der komme problemer med trojan\hacker
Avatar billede game_tracker Nybegynder
17. juni 2003 - 14:40 #4
Avatar billede ducks Nybegynder
17. juni 2003 - 14:41 #5
Men som der sikkert kommer en masse og siger om lidt, vil en firewall ikke virker hvis man ikke ved hvordan den skal sættes op osv.

(www.download.com ;)
Avatar billede ohmish Nybegynder
17. juni 2003 - 14:45 #6
en firewall vil ikke virke hvis man ikke ved hvordan den skal sættes op :)
Avatar billede game_tracker Nybegynder
17. juni 2003 - 14:47 #7
ohmish> norton firewall virker fint uden setup
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. juni 2003 - 14:48 #8
Ikke et hul men mange, helt afhængig af hvad du har installeret af software på den server, og selv om du så installere en firewall kan der stadig være masser af huller.
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. juni 2003 - 14:49 #9
Personlige firewalls, såsom norton er ikke lavet til at beskytte en server. Det giver kun ringe sikkerhed
Avatar billede jpvj Nybegynder
17. juni 2003 - 14:55 #10
Det kommer helt an på din netværks opsæning. Har din maskine fast IP på Internettet? Hvis ja, så har du allerede et potetielt sikkerheds problem.

Hvis du tilgår en server med et 3. parts program, så skal du stole på, at der ikke er fejl i klienten, der kan udnyttes af dem, der driver serveren samt at klienten ikke laver "andre ting" end det den er beregnet til...

JP
Avatar billede arne_v Ekspert
17. juni 2003 - 21:25 #11
Køb en router med NAT. De fåes for under 500 kr. mig bekendt.
Avatar billede lepsycho Nybegynder
18. juni 2003 - 07:18 #12
Det vil sige at jeg ikke selv skal have server! Mange tak for svarerne! Jeg tror at jeg bare bruger webhosting hos www.b-one.nu

LePsycho
Avatar billede xpoint Nybegynder
18. juni 2003 - 07:37 #13
det vil nok aligevel være en god ide med en firewall som lukker for adgang ude fra, også selvom du ikke vil lære noget om hvordan man hoster sin egen side hjemme hos sig selv :-)

http://grc.com/
check altid fra en remote hvad der er åbent til dig
Avatar billede lepsycho Nybegynder
18. juni 2003 - 17:16 #14
Jeg har PT zonealarm installeret og syntes at det kører rigtig godt! Hvad siger i til det program?

LePsycho
Avatar billede arne_v Ekspert
18. juni 2003 - 17:51 #15
ZoneAlarm har et meget dårligt ry blandt fag-folk.

Den mindst ringe af de såkaldte software firewalls skulel være Kerio.
Avatar billede lepsycho Nybegynder
18. juni 2003 - 21:33 #16
Ok. Så spørger jeg jer:

Hvad er alternativet til det?
Zone Alarm er jo gratis!

LePsycho
Avatar billede arne_v Ekspert
18. juni 2003 - 21:36 #17
Det er Kerio også:
  http://www.kerio.com/us/kpf_home.html

Jeg kender ikke selv Kerio.

Men folk jeg respekterer siger at den er OK.
Avatar billede bufferzone Praktikant
18. juni 2003 - 21:53 #18
Der er kun tre af de mange personlige firewalls der er certificerede og det er Norton's, Mcafee's og Sygate's. Den sidste er gratis og kan hentes på www.sygate.com
Jeg siger ikke at den er bedre end Kerio, kun at en er certificeret og det er Kerio ikke
Avatar billede lepsycho Nybegynder
18. juni 2003 - 21:58 #19
Jeg syntes at i nævner Kerio mange gange! er det fordi det er den bedste PT på markedet?

LePsycho
Avatar billede arne_v Ekspert
18. juni 2003 - 22:02 #20
Det er vist kun mig der har foreslået den.

Jeg kender som sagt en del som er galde for den.

Men du kan absolut ikke udlede at den er den bedste, fordi nogle
mere eller mindre tilfældige mennesker jeg kender bruger den.
Avatar billede lepsycho Nybegynder
19. juni 2003 - 09:23 #21
hmm ok! Jeg må videre ud i junglen, i søgen efter den perfekte Firewall... (tror dog selv ikke, at der kommer en 100% sikker firewall nogensinde!)
Avatar billede cybermike Nybegynder
15. juli 2003 - 13:08 #22
En firewall gør ikke din maskine sikker, en firewall lukker nogle bestemte ting. Men hvis du nu f.eks. kører en webserver som folk skal kunne bruge udefra vil en firewall ikke forbedre sikkerheden for fejl i den en skid, det er stadig nødvendigt at vide lidt (meget) om sikkerhed, FØR du gør noget.

Det er hverken mere eller mindre risikabelt at blive ownet med fast ip, du er ikke selv intresant nok til at blive nakket. Men du har en server og en adsl linie, og det er intresant for folk. De scanner ip ranges, og er helt ligeglade med fast eller ikke fast ip.

Du _skal_ sætte dig ind i sikkerhed før du kaster noget som helst server op, ellers er du med til at gøre nettet mere usikkert for os andre også.
Avatar billede ohmish Nybegynder
16. juli 2003 - 01:21 #23
det der gør fast ip lidt mere risky, er at du lægger den mange gange når du besøger hjemmesider. og da det altid er den samme er der større odds for at hackeren finder frem til din computer.