Avatar billede www.denn.dk Nybegynder
17. juni 2003 - 14:14 Der er 45 kommentarer og
1 løsning

Mit Counter Strike..

Hej Eksperter.. efter at havde formateret installerede jeg Counter-strike igen.. Det er købeudgaven og jeg installer det og hentet opgradering v.1.5

Men når jeg så har spillet cirka 5 minutter.. STOPPER PC.. DEN GÅ I STÅ.. og jeg har kunnet spille CS før..

hvad kan der være glat ?

Min comp:
500MHZ INTEL
12GB
640RAM
Nvida TNT 16MB
Windows XP
Avatar billede blueberry1337 Nybegynder
17. juni 2003 - 14:18 #1
Kan du starte Cs og spille det i 5 minutter og s¨å går Pc'en kold??
Avatar billede www.denn.dk Nybegynder
17. juni 2003 - 14:20 #2
ja
Avatar billede blueberry1337 Nybegynder
17. juni 2003 - 14:21 #3
ok
Avatar billede www.denn.dk Nybegynder
17. juni 2003 - 14:21 #4
Når jeg mener KOLD så er det at man ikke kan gører andet en at slukke på computeren
Avatar billede blueberry1337 Nybegynder
17. juni 2003 - 14:24 #5
Ok den går i hak
Avatar billede blueberry1337 Nybegynder
17. juni 2003 - 14:24 #6
eller hva
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2003 - 14:24 #7
Måske bliver din CPU for varm og stopper. Det kan også være at du har en defekt ram blok. Prøv at finde et test program og test dine ram
Avatar billede blueberry1337 Nybegynder
17. juni 2003 - 14:25 #8
Hvis det er problemet så tror jeg din Pc bliver for varm! det gjorde min gamle også.. Men jeg skulle bare tage min ene kabinet side af så kørte det! Prøv det og se om det hjælper.
Avatar billede blueberry1337 Nybegynder
17. juni 2003 - 14:25 #9
Som hansen siger det kunne også godt være ram'ende!!
Avatar billede blueberry1337 Nybegynder
17. juni 2003 - 14:26 #10
Og det kunne jo også være dit Grafikkort :( Det er svært at sige når man har den lige foran en!
Avatar billede blueberry1337 Nybegynder
17. juni 2003 - 14:26 #11
Men prøv mit svar om det virker! Det virkede du mig :)
Avatar billede www.denn.dk Nybegynder
17. juni 2003 - 14:26 #12
Ehmm.. hvad for et program kan teste min ram ? og virker lidt underligt hvis den bliver for varm, da jeg godt kan kører Adobe Photoshop og 3ds max.

men prøver det da lige
Avatar billede blueberry1337 Nybegynder
17. juni 2003 - 14:29 #13
kk
Avatar billede blueberry1337 Nybegynder
17. juni 2003 - 14:29 #14
Har du testet det om det kun er Cs den ikke kan køre mere end 5 minutter!
Avatar billede blueberry1337 Nybegynder
17. juni 2003 - 14:31 #15
Men det lyder meget til at Pc'en bliver for varm. Jeg har faktsik også altid med ene kabinet side af, fordi så kommer der mere luft ind også er jeg sikker på min Pc ikke brænder, Udover jeg jeg taber et glas med Vand ned i den. Men det tror jeg ikke sker! ;)
Avatar billede ducks Nybegynder
17. juni 2003 - 14:35 #16
Der skal nu en del til at 500MHz bliver for varmt. Det kan også være defekt hdd, forkert driver osv. For min den gamle, virkede Directx9 ikke, så gik den også i stå. Havde du XP før, det kan ikke altid lide al hardware.
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. juni 2003 - 14:37 #17
Tror ikke helt på at pc´en ¨bliver for varm - hent sidste nye kompatibilitetsopdatering fra windows update - så tror jeg næsten det spiller igen :)
Avatar billede www.denn.dk Nybegynder
17. juni 2003 - 14:38 #18
Ehmm, har lige spillet 10 minutter med Kabinet siden af.. og det ser ud til at virke.. men kommer tilbage klokken 20:00 og tester det lige af igen. og ser om det kan holde til 2-3 timer :)
Avatar billede lepsycho Nybegynder
17. juni 2003 - 14:40 #19
Jeg har også haft problemer med at min gamle computer gik i hak! Det var mine ram som var defekte! Da jeg skiftede dem kørte den igen!

Dog skal det siges at det meget muligt også kan være dit grafikkort...

LePsycho
Avatar billede chalde Seniormester
17. juni 2003 - 14:43 #20
Test ram med www.memtest86.com
Avatar billede www.denn.dk Nybegynder
17. juni 2003 - 19:59 #21
Jeg kørte på Boomtown's server i cirka 12 Minutter så gik den kold..

Sidst det virkede var det med en Half life installtion og CS som MOD

og ikke bare CS i købe udgaven.. så prøver lige den samme løsning igen.. og tester lige mine ram...

2 af ram blokkene er ikke mere end 4 uger gamle..
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. juni 2003 - 20:09 #22
www.denn.dk> lidt feedback er nok det bedste hvis du vil have hjælp :)
Avatar billede www.denn.dk Nybegynder
17. juni 2003 - 21:29 #23
http://www.eksperten.dk/spm/366088

For dette problem nu da.. jeg prøvet : Sidst det virkede var det med en Half life installtion og CS som MOD

CITAT !
Avatar billede lepsycho Nybegynder
18. juni 2003 - 07:24 #24
Der er hermed svaret på dit nye spørgsmål denn.dk!

LePsycho
Avatar billede andersenph Nybegynder
18. juni 2003 - 08:44 #25
Havde samme problem med cs 1.5 retail (købeversionen) nemlig at spillet frøs eller loopede efter 5 min.
Jeg har nu installeret cs 1.6 eller også kaldet steam.
Nu virker det upåklageligt.
Avatar billede andersenph Nybegynder
18. juni 2003 - 08:45 #26
Kan også være at du skal opdatere drivere til lydkortet.
Lyder skørt men mange gange er det lydkortet der driller......
Avatar billede www.denn.dk Nybegynder
18. juni 2003 - 13:00 #27
Andersenph ?

Har du købt CS1.6 ? er det osse en retail udgave ?

Mit spil fryser stadig - og er lige ved at tjekke mine ram
Avatar billede www.denn.dk Nybegynder
18. juni 2003 - 13:04 #28
Forresten så har jeg opdateret Lyddriverne og så er jeg ved at hente de nyeste driver til mit grafikkort
Avatar billede www.denn.dk Nybegynder
18. juni 2003 - 16:59 #29
Har fundet ud af at probelmet kun er i CS 1.5 - kan sagtens spille med det gamle (1.3)

så virker det fint...

og mine ram var Ok
Avatar billede lepsycho Nybegynder
18. juni 2003 - 17:17 #30
ok super!

LePsycho
Avatar billede www.denn.dk Nybegynder
18. juni 2003 - 19:10 #31
Men løser jo ikke mit problem :/
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. juni 2003 - 21:04 #32
Hvad driverversion bruger du? Husk ved gamle grafikkort som dit, så skal man absolut ikke bruge nyeste driver :)
Avatar billede www.denn.dk Nybegynder
18. juni 2003 - 21:21 #33
Version: 44.03
Release Date: May 14, 2003
WHQL Certified

Er der ikke kommet et DirectX 10 ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. juni 2003 - 21:24 #34
Hvad vil du med DirectX 10 når dit grafikkort kun er DirectX 7 kompatibelt?
Prøv med en NOGET ældre driver - en et sted i 20´erne - find dem her http://www.tweakup.dk/HTML/download/nvidia.htm. Det kan være du er nødt til at prøve med ret mange før du finder en som virker. Trælst arbejde, men vil du have det til at virke så er der ikke andet for.

(Hvis du kører med DirectX 9 nu KAN det være synderen..)
Avatar billede www.denn.dk Nybegynder
18. juni 2003 - 21:41 #35
Kører DirectX 9a ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. juni 2003 - 22:02 #36
tjah :)

hvordan går det med test af div. drivere?
Avatar billede andersenph Nybegynder
19. juni 2003 - 08:59 #37
Cs 1.6 er ude i beta version og kan downloades. Det er således ikke en købeting :0)
Den er bygget op omkring et nyt system de kalder for steam.
Virker på samme måde som All seeing eye og Gamespy....
Tror dog ikke det løser dit problem.
Stigers er drivermaster her på E...Lyt til hans råd.
:0)
Avatar billede lepsycho Nybegynder
19. juni 2003 - 09:22 #38
hehe det ville jeg så også gøre! Lyt til en ekspert! :D
Avatar billede www.denn.dk Nybegynder
19. juni 2003 - 12:51 #39
john_stigers -> jeg skal til at prøve med nogle af de gamle drivers nu.. men skal jeg osse degrader mit DirectX ?
Avatar billede www.denn.dk Nybegynder
19. juni 2003 - 12:57 #40
Forresten så er mit CS kørte på denne PC osse efter jeg formaterede..

Så problemet kan jo godt være noget andet.. der kørte jeg osse DirectX 9a og de næst nyeste driver til mit GFX kort.. de næst nyeste driver her jeg jo osse prøvet denne gang, har osse kørt en Adware og Antivirus.. unden held..

Og det er nok ikke min CPU der bliver for varm...

Hvad kan det så være.. (vil gerne havde til at virker :)
Avatar billede andersenph Nybegynder
19. juni 2003 - 13:15 #41
Tror ikke du kan degradere direct x. Jeg mener at når først du har installeret 9x så kan den ikke slettes/fjernes.
Avatar billede www.denn.dk Nybegynder
24. juni 2003 - 07:55 #42
Det kom aldrig til at virke.. - Men tak skal i have så i får lige point..
Avatar billede www.denn.dk Nybegynder
24. juni 2003 - 07:56 #43
john_stigers

du skal osse lige ligge et svar..
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. juni 2003 - 21:07 #44
Hvis du ikke fik det til at virke atger du bare min point selv - skal ikke have point så :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. juni 2003 - 21:08 #45
atger = tager
Avatar billede www.denn.dk Nybegynder
25. juni 2003 - 16:22 #46
Ok