Avatar billede navajo Nybegynder
17. juni 2003 - 12:52 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Computer rebooter bare..

Hej.
Jeg har endnu engang købt ny comp. det er en AMD 2800+.Os er XP pro. men nevermind..
Når jeg sidder og gamer Quake og BTF.. lukker min computer pluselig ned. Detter sker ikke efter en bestemt tid nogle gange kan jeg spille i en times tid og andre gange kun i 5 min. Det er ikke temperaturen på cpu'en da den ikke kommer over 46*C.. Jeg har mistanke til at det er min strømforsyning der ikke kan levere power nok. så jeg har prøvet at koble alt (CD-rom, Brænder, Sekundær HD)fra og kun køre på min primære HD. Men den lukker ned alligevel..
Når jeg så får den startet op og vil lukke den ned. genstarter den i stedet for at lukke.. Er der mon nogen der har en ide til hvad jeg kan gøre da det er dybt fustrerende ikke at kunne bruge sin comp ordentligt..

- NaVaJo.
Avatar billede brixz Nybegynder
17. juni 2003 - 13:00 #1
har du opdateret dine grafik drivere til nyeste version?
Avatar billede proware Nybegynder
17. juni 2003 - 13:01 #2
højre klik på denne computer > properties > Advanced > startup and Recovery > Settings > Automatically restart slå den fra den hjælper

hvorfor den gør det ved jeg ikke men det hjælper har haft sammen problem
Avatar billede jones_net Nybegynder
17. juni 2003 - 13:24 #3
Hvis du prøver proware's svar, så kan du ende med en Blue Screen of Death, men det er egentlig også fint, for dér står måske noget om hvilken driver der er fejl i.
Jeg havde samme problem, og ved hjælp af BSoD fandt jeg ud af, at det var mit indbyggede lydkort, som gav problemer. Jeg lænsede en anden maskine for et SoundBlaster Live! og så var problemet væk:-)

/J
Avatar billede soda Nybegynder
17. juni 2003 - 13:31 #4
Har du overclocket din PC ? - min PC kan godt tåle, at blive overclocket, men det første der "står af" er det integrerede lydkort. Til gengæld virker det igen, hvis den ikke er OC'et.
Avatar billede exodusdk Nybegynder
17. juni 2003 - 13:34 #5
Kan du tjekke hvor varm din GPU bliver? Har haft samme slags problemer, hvor det var GPU'en der ikke blev kølet ordentligt.
Avatar billede proware Nybegynder
17. juni 2003 - 13:48 #6
Det er ikke temperaturen på cpu'en da den ikke kommer over 46*C..
Avatar billede navajo Nybegynder
17. juni 2003 - 13:56 #7
Nej jeg har ikke Oc svinet..(har godt nok tænkt på det..)
.. Jeg prøvede prowares svar og det endte da også med BSoD... med andre ord Blå skærm.. der stod noget med fejl på NV-4, og så ellers alt det der med at jeg skulle kontakte producenten. mit bundkort er et. ECS L7VTA KT400  Med integreret lydkort.. jeg vil lige prøve at smide et andet kort i..
Avatar billede hcma Novice
17. juni 2003 - 14:52 #8
NV-4 er nVidia grafikkort.
Avatar billede navajo Nybegynder
17. juni 2003 - 14:57 #9
Jeg har nu Smidt et andet lydkort i og opdateret Driveren engang til.. nu ser det ud til at virke.... endnu.. Men computeren Rebooter stadig hver gang jeg prøver at lukke det almindeligt.. nogen der har en ide til hvordan dette kan løses??
Avatar billede exodusdk Nybegynder
17. juni 2003 - 20:33 #10
Proware > Jeg skriver også GPU ikke CPU... GPU = Graphics Processing Unit
Avatar billede proware Nybegynder
17. juni 2003 - 22:54 #11
hov min fejl
Avatar billede hcma Novice
18. juni 2003 - 01:18 #12
Strømstyring ->APM skal være slået til
Avatar billede navajo Nybegynder
18. juni 2003 - 09:22 #13
self...Det er den også. det er derfor jeg ikke kan forstå hvad problemet er..
ifølge SiSandra(?) hedder det sådan? har jeg ingen hardware konflikter..
Avatar billede hcma Novice
18. juni 2003 - 11:49 #14
Et vildt gæt: Hvis du har Norton AV 2001 eller ældre er der under indstillinger (bloodhound) som default valgt at A-drev (floppy) skal scannes ved både opstart og og nedlukning. Hvis der så ingen diskette i drevet kan systemet blive forvirret og begynder så at lede efter alt muligt andet det så kan scanne og da det ikke kan finde noget rebooter det gang på gang.
Avatar billede ncc-1701-e Nybegynder
21. juni 2003 - 23:37 #15
lige et spørgsmål: hvilket bundkort taler vi om, for hvis det er et med VIA chipset så er det jo oplagt at prøve at installere VIA 4 in 1 Hyperion driverne fra www.viaarena.com
Avatar billede ncc-1701-e Nybegynder
21. juni 2003 - 23:45 #16
en anden mulighed er at checke BIOS'en for eventuele "luk computeren automatisk hvis... bla bla" og slå dem fra, for jeg har haft et mobo hvor den viste forkerte temp på både cpu og mobo selv (altså medmindre et ASUS A7V333 skal være ca. 70 grader på mobo.
Avatar billede ncc-1701-e Nybegynder
21. juni 2003 - 23:49 #17
du siger at du kører win XP pro.
så kan du jo prøve at tjecke systemloggen, den kan måske give dig en ide om hvad den mener fejlen er...
systemlog: kontrolpanel --> administration --> logbog --> system
Avatar billede navajo Nybegynder
04. juli 2003 - 18:12 #18
Jeg har delt pointne, da jeg har prøvet begge dele og det virker nu.. hvad det så end var jeg gjorde.. thx for hjælpen..

- NaV