Avatar billede Tony Breindal Juniormester
17. juni 2003 - 09:59 Der er 35 kommentarer og
5 løsninger

Enestående hjemmesider ?

Jeg skal lave en hjemmeside til en kunstner. I den forbindelse søger jeg links til hjemmesider, der er noget ud over det sædvanlige. Dette for at give vedkommende indsigt i hvad der kan lade sig gøre og hvad der røre sig på den alternative front.

Kender du en eller flere hjemmesider du anser for 'ud over det sædvanlige' ?

20 points pr. stk. - dog maks. tre links pr. person (for at få dig til virkelig at vælge til / fra ...)

P.s. Alle typer plug ins / medieintegration tilladt ...
Avatar billede Chewie Novice
17. juni 2003 - 10:03 #1
Jeg synes www.10socks.dk er ret fed ..... specielt den loader der er i starten
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
17. juni 2003 - 10:05 #2
OK - den er dog helt almindelig når man er kommet indenfor. Kender du nogen der gør brug af helt nye / andre navigationsmuligheder ?
Avatar billede Chewie Novice
17. juni 2003 - 10:16 #3
Sorry ... kan ikke lige komme på nogle :o) .......... der er en bruger her på e! der har en der handler om photoshop. Hvor man scroller til højre istedet for ned .... meget fedt lavet ... men jeg kan ikke huske adressen :o(
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
17. juni 2003 - 10:18 #4
Mon ikke det er www.prodic.dk du tænker på ...
Avatar billede Chewie Novice
17. juni 2003 - 10:20 #5
Jo den har også et lidt anderledes koncept
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
17. juni 2003 - 10:22 #6
Det jeg specielt søger er eksperimenterende sites. For et par år siden så jeg en uddannelsesinstitution herhjemme der havde lavet et site, hvor siden bestod af et frameset med mindst 20 frames man skulle flytte rundt på for at finde div. menuer og undersider ...
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
17. juni 2003 - 10:22 #7
Og ja, brugervenlighed må (meget) gerne være en 'by i Rusland' ...
Avatar billede Chewie Novice
17. juni 2003 - 10:25 #8
OK !  jeg kan forstå det skal være Xtremt.....  :o)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
17. juni 2003 - 10:25 #9
Jeg vil anbefale dig at skøjte lidt rundt på http://www.coolhomepages.com/ :)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
17. juni 2003 - 10:26 #10
Avatar billede mat Nybegynder
17. juni 2003 - 10:31 #11
Avatar billede mat Nybegynder
17. juni 2003 - 10:33 #12
Avatar billede mat Nybegynder
17. juni 2003 - 10:35 #13
Og et link så du selv kan bladre lidt

http://forums.ultrashock.com/ff.htm?http://forums.ultrashock.com/forums/forumdisplay.php?s=2014a3e71af3cd2d2692b04394ab8579&forumid=1

De plejer at finde toppen af poppen (hell, de laver den selv :)  ...mest flash ofcourse ;)

mvh mat
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
17. juni 2003 - 10:35 #14
Hej nanoq !

Ja, http://www.ai2.com.au/index.htm har lidt af det, men desværre stadig traditionel navigation med 'tryk på knappen' ... Men OK, den kommer med i mine eksempler ;-)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
17. juni 2003 - 11:01 #15
Outlandish må så have lidt af det.

I hvertilfald på forsiden.

http://www.outlandmoro.com
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
17. juni 2003 - 11:01 #16
Eller måske Pelkjaers design her : http://www.retrolab.dk/
Avatar billede melange Nybegynder
17. juni 2003 - 13:05 #17
jeg synes nu stadigvæk at http://www.ozones.com/ er noget af mest enestående jeg har set.
Avatar billede exp Juniormester
17. juni 2003 - 13:07 #18
www.ozones.com <-- me like ;-)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
17. juni 2003 - 13:07 #19
Ja den er sgu sej :))
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
17. juni 2003 - 13:09 #20
Sjovt nok med www.ozones.com - Den er SÅÅÅÅÅ avanceret og så mangler der simpelthen noget så simpelt som at preloade billederne til menuen.... strange. Strange indeed....
Avatar billede exp Juniormester
17. juni 2003 - 13:12 #21
Ja, det var da egentlig sjovt...
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
17. juni 2003 - 13:12 #22
Tjaa, den horisontale animation er vel strengt taget det eneste der adskiller den fra andre hjemmesider. OK - den er også fin med dens 3D-effekt ...
Avatar billede melange Nybegynder
17. juni 2003 - 13:29 #23
tony_breindal << njaa, det vil jeg nu ikke sige. De der vinduer som kommer op når man bevæger sig rundt på siden er nu også ret hardcore.
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
17. juni 2003 - 13:41 #24
Jow bevares, der er mange små fine detaljer :)
Avatar billede hanstik Nybegynder
17. juni 2003 - 14:51 #25
Avatar billede hanstik Nybegynder
17. juni 2003 - 14:53 #26
Ups. Glemte også denne :-)

http://www.terminator3.com/
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
17. juni 2003 - 15:04 #27
Ja, de er enestående (tegnefilm) ... måske man skulle blive tegnefilmsinstruktør i det næste liv ;)
Avatar billede niemeyer Nybegynder
18. juni 2003 - 00:01 #28
www.hielscher.be (noget af det mest weirdo jeg har set)
www.made-of-steel.com (spændende flash side)
www.madeinsthlm.com (hvis du ønsker omtale ;)
Avatar billede niemeyer Nybegynder
18. juni 2003 - 00:02 #29
sorry, det var www.hielscher.de
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
18. juni 2003 - 08:04 #30
Tusinde tak alle sammen - det har været en meget stor hjælp !

Specielt www.hielscher.de navigation var noget af det jeg søgte, men alle har haft fornyende og spændende elementer ... endnu en gang, Tak

P.s. 'niemeyer' sig lige til, hvis du vil have nogle point, så opretter jeg et point-spørgsmål til dig ...
Avatar billede niemeyer Nybegynder
18. juni 2003 - 09:43 #31
Jammen, det ville da være rart :)
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
18. juni 2003 - 10:38 #32
Hej 'niemeyer' o.a.

Jeg har nu forsøgt flere gange at oprette et spørgsmål til dig i kategorien "Eksperten > Generelt", så du kan få dine velfortjente point, men jeg får gentagende fejlmeddelelser fra Eksperten om, at jeg skal omformulere mit spørgsmål.

Jeg har forsøgt at oprette et spørgsmål i kategorien "CoAdmin" for at få hjælp, men også her får jeg fejlmeldinger fra Eksperten.

Hvad tror du, jeg skal gøre ?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
18. juni 2003 - 10:59 #33
Prøve igen :))
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
18. juni 2003 - 12:06 #34
nikolajdu - LoL :)

... og det lykkedes :o)

http://www.eksperten.dk/spm/366266
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
18. juni 2003 - 12:10 #35
hehe :))
Avatar billede NanoQ Nybegynder
20. juni 2003 - 14:06 #36
Avatar billede exp Juniormester
20. juni 2003 - 14:11 #37
Det er da alternativt :-)
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
20. juni 2003 - 15:28 #38
Ja den er 'nusser' :-)
Avatar billede kimius Nybegynder
22. juni 2003 - 00:59 #39
http://www.malkdekoijn.dk faldt jeg lige over
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
29. juni 2003 - 11:29 #40
kimius >> den er OK, mangler måske stadig lidt i onMouseOver-effekterne, men fint at se, at navigationen i hovedmenuen er lidt utraditionel !