Avatar billede tast Nybegynder
26. august 1999 - 21:04 Der er 7 kommentarer

himem.sys/xms - problem....

Jeg har lige haft en masse problemer med min comp.
Og på en mystisk måde ser det ud som om at min brænder og mit matrox grafikkort er døde.........
Jeg har sat mit gamle grafikkort i men bliver ved med at få samme fejl, hvis jeg vil starte op i "fejlsikret tilstand"(det var det samme den gjorde med matrox kortet)

det den skriver efter "fejlsikrettil." er valgt, er:

"Fejl i HIMEM.SYS har opdaget ustabil XMS-hukommelse i adresse 01A331B8  XMS driver ikke instaleret"

Har jeg et BIOS problem, eller hvad???
Jeg har prøvet at instalere win 95 flere gange, med samme resultat.....

Tast
Avatar billede cyberesben Nybegynder
26. august 1999 - 21:17 #1
det kunne godt ligne en ram fejl
Avatar billede bjo Nybegynder
26. august 1999 - 22:19 #2
Avatar billede tast Nybegynder
26. august 1999 - 22:43 #3
Ummidelbart ligner det en ram fejl, som cyberesben så rigtigt sagde.
Jeg fjernede en blok på 64mb ram og vupti så var den fejlmeddelse der ikke mere!!!!

Dvs at jeg inden for et døgn har mistet:

cd brænder
matrow grafikkort
64 mb ram

Er der en fornuftig forklaring på dette?
Jeg har ikke for nyeligt haft comp. åben, så det er bare sket over natten!!!
Har nogle af jer været ude for det fænomen????

Jeg mangler ord!!!!!

Tast
Avatar billede chruker Nybegynder
26. august 1999 - 23:56 #4
Uden at være en elektronik ekspert, har jeg hørt nogle udtalt at elektronik for det meste 'brænder sammen' når det er slukket. Dvs. baner smelter sammen, når man så sætter strøm på igen, kortslutter lortet.

Det kan selvfølgelig være at f.eks brænderen er kortsluttet, det har sent en strøm puls (eller måske endda et magnetfelt ud), der så har kortsluttet de mere følsomme ram og chips på grafikkortet.

Det kan også være strømforsyningen der er defekt.
Avatar billede goulduck Nybegynder
27. august 1999 - 17:26 #5
chruker: Og det er grunden til at min compter står tændt 24 timer i døgnet... (eller også er det pga. Seti@home)

tast: Har du set at alting er korrekt med drivere olig.? Mit graffikort "dør" også nogle gange efter genstart, men det er bare driverne som fuckker op (undskyld sproget).
Avatar billede mentor Nybegynder
03. september 1999 - 16:35 #6
Undskyld jeg påpeger det, men har du prøvet en virusscanner?

Hvis dit Matrox-kort "kun" har mistet sin bios/firmware kan det stadig reddes.

send en mail, hvis det har interesse.
Avatar billede tast Nybegynder
03. september 1999 - 17:25 #7
mentor> Det har min interesse,- men at sende dig en e-mail,- hmmmmmm, jeg kan ikke rigtig finde din adresse,- så jeg håber at du ser dette!!!!

Jeg har nu prøvet forskellige ting med grafikkortet, og hvis jeg sætter det i og stiller computeren til at bruge kortet, så går computeren helt amok.
Når man starter computeren så kommer start skærm m.v men når skrivebord kommer op så går skærmen i sort.

Hvis jeg sætter mit gamle grafikkort i så er der ingen problemer!!!!!

Tast