Avatar billede f_bar Nybegynder
17. juni 2003 - 08:29 Der er 9 kommentarer

Tynd windows klient

Hej. Jeg har en windows server som står og kører terminal services. Hvis jeg nu vil have en tynd klient (uden HD) til at connecte dertil , hvad skal jeg så gøre. Jeg tænkte på om der var et eller andet program der kunne eksekveres via en boot diskette, hvorpå man fortalte hvilken ip osv. serveren stod på.
Jeg har kigget lidt rundt herinde men har ikke kunnet finde noget. Håber der er nogen der kan hjælpe
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
17. juni 2003 - 08:47 #1
En tynd client har ganske rigtigt ikke nogen Hdd men den har sit styre sys liggendene i en PRom og i den ligger Windows Ce.
Som jeg forstår dit sp vil du tage et motherboard uden hdd men med grafik kort og så boote den op på en disk.

Det er ikke muligt,

Det eneste du kan er enten via en Tynd clent eller en selvstændig maskine med en RDP instaleret

MC
Avatar billede f_bar Nybegynder
17. juni 2003 - 08:55 #2
Hvad skal jeg så gøre?? og hvilket hardware skal der være i den tynde klient ???
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
17. juni 2003 - 08:59 #3
En tynd client er ikke bare sådanne at lave men der findes mange producenter der laver dem

Eks http://www.fk-data.dk/hardware/netværk/tekst/TK-3000.htm

Jeg vil dog på ingen måde anbefale dig at handle med FK- DAta de overholder ikke deres garenti, så det kan blive dyrt i det lange løb.

Ellers skal du download RDP fra Microsofts HP det er gratis og med den kan du logge på en terminal både i Administrator og applications mode

MC
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
17. juni 2003 - 09:00 #4
en dedikeret tynd client står i omkring 2500 - 3000 ex moms

MC
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
17. juni 2003 - 09:02 #5
Jeg vil dog på ingen måde anbefale dig at handle med FK- DAta de overholder ikke deres garenti, så det kan blive dyrt i det lange løb.

Taler skam bare af bittere og dyrekøbte erfaringer, men der findes mange som sælger de her maskiner, et godt bud er www.computerstore.dk de har fair priser, hurtig levering og meget kunde venlige.

MC
Avatar billede f_bar Nybegynder
17. juni 2003 - 09:07 #6
Ok, det er ikke sådan til selv at lave en ?, kan det så gøres på en eller anden måde, evt. med en lille hd ?
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
17. juni 2003 - 09:10 #7
ja se det ved jeg ikke har aldrig selv prøvet syntes det er lettere at ringe og bestille en, men jeg mener at linux har noget som kan køre på en Windows Terminal.

MC
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
17. juni 2003 - 09:16 #8
Men den her kan i windows

http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/rdclientdl.asp

Men det kræver at windows er instaleret på maskinen

MC
Avatar billede ixxus Nybegynder
16. september 2003 - 17:45 #9
Jeg ved ikke om det er nogen hjælp, men jeg har læst lidt om linuxbaserede tynde klienter på nettet:
http://www.ltsp.org/
http://www.DisklessWorkstations.Com/
Jeg vil tro at du kan lave tyndeklienter med de nye Mini-itx-bundkort, da de kan boote direkte fra netværk m.v. (altså bundkortet er forberedt til det, og har nogle indbyggede features).