Avatar billede Pansen Praktikant
17. juni 2003 - 00:31 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke installere den satans router

Jeg har lige anskaffet mig en 3COM OfficeConnect Cable/DSL Gateway router, men kan ikke få den til at komme på nettet. Jeg har TDC netexpres ADSL. Mit inet virkede fint med min speedstream 2601 router, men stadig en skod router.. Hvis jeg går ud i ms-dos promt og skriver ipconfig, så finder den min 192.168.1.6 ip, men det virker ikke! Hvad skal jeg sætte op og hvorhenne, er ikke helt sikekr på alt det med ISP og det der!!
Avatar billede jxhello Nybegynder
17. juni 2003 - 09:21 #1
Kører din forbindelse PPPoe ?  Og har du sat dette op i den "nye" router ?
Avatar billede kenp Novice
17. juni 2003 - 16:03 #2
hvis du skal ind i din router så sæt din cd-rom som fulte med routeren i drevet så kan du komme ind den vej!!!

men netexpress bruger PPoE som du skal sætte op
Avatar billede Pansen Praktikant
17. juni 2003 - 16:52 #3
Den er altid online hvis man kan sige det sådan!
Avatar billede kenp Novice
17. juni 2003 - 17:20 #4
har du kørt den guide som er inde i din router! for den står som standaret til at få fast IP så gå ind i din router og kør guiden derinde!
Avatar billede Pansen Praktikant
18. juni 2003 - 01:14 #5
ja jeg har kørt guiden, men det virker ikke.... Imorgen tror jeg jeg ringer til 3com eller der hvor jeg købte routeren de må vide det, kan nemlig ikke få den til at virke!!!
Avatar billede dukoman Nybegynder
20. juni 2003 - 23:54 #6
Jeg tror jeg ved hvad dit problem er: Jeg har oplevet det samme. Sluk det hele (også modemet) i mindst 5 timer og prøv igen; så skulle din router kunne komme online. Sidst udvej: ring til TDC support, de plejer at kunne hjælpe... Miseren ligger i at deres udstyr registrer din MAC adresse og holder fast i den i mindst 5 timer... det er den ene mulighed.
Avatar billede ballsic Nybegynder
22. juni 2003 - 06:19 #7
En MAC adresse bliver kun opbevaret i 10 minutter...men hvis du har masser af tid så lad skidtet være slukket. Jeg tror at jxhello er inde på noget af det rigtige. TDC kræver at du "ringer op" med dit 12cifrede kundenummer og dit password, da modemet ikke sidder direkte på en computer er det routerens fine opgave at "ringe op" for dig, det skal sættes op i routeren, men det er ikke sikkert at din nye router understøtter dette. grunden til at du får en IP-adresse er at routeren tildeler dig en IP-adresse over DHCP på dit lokalnetværk, men hvis routeren ikke kan komme til WAN via dit modem fordi det ikke har forbindelse, kan dit lokalnetværk naturligvis heller ikke. læs manualen til din nye router og find ud af hvordan du får tilgang til den. prøv evt at indtaste IP-adressen 192.168.1.1 i din Explorer adresselinie, hvis den har webinterface.