Avatar billede phillips82 Nybegynder
16. juni 2003 - 22:57 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

USB-hub = stikdåse?

Hej.
Jeg er blevet lidt trængt med mine 2 USB porte på min bærbare iBook. (mus, keyboard, bluetooth, printer)

Derfor tænkte jeg at jeg måske kunne bruge en USB-HUB [f.eks.: http://edbpriser.dk/netvaerk/netvaerk-top10.asp?ID=1694797892] som en slags "stikdåse", som gør at én USB-port bliver til 4?

Kan det lade sig gøre?
Avatar billede ixxus Nybegynder
16. juni 2003 - 22:59 #1
Ja, det er det man bruger en USB-hub til :-)
Avatar billede s_kjaer Praktikant
16. juni 2003 - 23:00 #2
Hvis du køber en fordeler til dine Usb stik kan du få problemer med at enhederne bliver ustabile pga. for lidt strøm til hver enhed. Vil derfor anbefale at købe en med egen strømforsyning, selv om det ikke er så smart til en bærbar.
Avatar billede ixxus Nybegynder
16. juni 2003 - 23:02 #3
Der er så forskel på om Hub'en kræver ekstern strømforsyning eller ej. Det lader til at denne ikke kræver ekstern strømforsyning, men det kan også gøre at der er nogle enheder der ikke fungerer optimalt hvis de tilsluttes hub'en, da det er begrænset hvor meget strøm den kan hive ud af computeren... men den skulle virke fint :-)
Avatar billede ixxus Nybegynder
16. juni 2003 - 23:05 #4
Har selv et problem med et par enkelte ting som helst skal sidde direkte til computerens usb-port fordi jeg selv har en usb-hub der ikke er strømforsyning med til.
Avatar billede ixxus Nybegynder
16. juni 2003 - 23:06 #5
Det kommer an på dine enheder... til de enheder du har der, så kan det godt være du skal have en med strømforsyning, som s_kjaer også antyder.
Avatar billede backfire Nybegynder
16. juni 2003 - 23:07 #6
Du kan trække 500mA ud af et enkelt USB stik, så du kan hutigt regne dig frem til om det er nødvendigt at købe en HUB med strømforsyning til.
Avatar billede phillips82 Nybegynder
16. juni 2003 - 23:16 #7
Hvad, hvis den kun skal bruges til mus og keyboard?
- det er vel begrænset, hvor meget strøm de kan bruge, ikke?
Avatar billede backfire Nybegynder
16. juni 2003 - 23:30 #8
Det kommer an på meget, men på f.eks. alt logitechs udstyr står der hvad de bruger... min tracman optical wheelmouse bruger f.eks. 50Ma så jeg tror godt du kan holde dig under de 500mA hvis det er det eneste du skal have på porten...
Avatar billede tumben Novice
17. juni 2003 - 00:17 #9
denne er strålende..med strømforsyning...(som du ikke behøver til "småting")
http://www.anubisline.com/english/articlec.asp?id=83045&catid=010 kan købes i merlin
Avatar billede phillips82 Nybegynder
17. juni 2003 - 00:50 #10
Den SKAL kunne bruges uden strømforsyning!

(det er jo trods alt en bærbar computer)
Avatar billede tumben Novice
17. juni 2003 - 07:49 #11
det er jo det jeg siger..har selv to
Avatar billede hr.usb Nybegynder
17. juni 2003 - 08:41 #12
se en 4-port hub her på tilbud!
http://shopbasic.dk/mall/shop.asp?shop_id=5957&vare_id=224717
Til alm. opl. kan der til en USB-port kobles op til 127 enheder!!!
- men som antydet kan der blive strømproblemer