Avatar billede chanfan Nybegynder
04. december 2000 - 12:35 Der er 5 kommentarer

WS laaang tid om at logge på domæneserver

W2K arbejdsstationer tager 5-10 min. om at logge på W2K server. WS tager DHCP fra server. Server kører WINS for WS.
What to do?
Avatar billede svein Nybegynder
04. december 2000 - 16:01 #1
What to do?
Ja hvis du ikke har sat op DNS på din Win2k server, så vil det tage så lang tid, da Win2k arbejdsstationer først vil forsøge at finde en DNS server der tildeler dem alle de nødvændige opysninger for at komme sig videre på sin vej i netværket!
Avatar billede chanfan Nybegynder
06. december 2000 - 15:23 #2
Som jeg sagde; jeg anvender WINS lokalt, og udbyderens DNS eksternt!!!! Det ser jeg intet problem i!
Avatar billede svein Nybegynder
06. december 2000 - 15:37 #3
Jeg tror du må forklare noget nærmere om hvad for en opsætning du kører med!
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
14. december 2000 - 21:45 #4
Din DNS på arbejdsstationerne skal pege på serverens DNS ellers har de svært ved at finde DC\'en. Jeg har flere W2K netværk kørende og har ingen problemer.
På et rent W2K netværk har du vel ikke noget at bruge WINS til? ´din servers DNS kan klare det hele! (har lært lidt om wins men aldrig brugt det)

// Tommy
Avatar billede bjarnebit Nybegynder
16. marts 2001 - 10:15 #5
2 andre måder at løse problemet på er.

1. - At fjerne alle DNS opsætninger samt intern IP-Adresse på arbejdsstationerne og opsætte DHCP server.

2. - At fjerne alle DNS opsætninger og opsætte en proxy server. Jeg havde samme problem og brugte denne løsning med en freeware proxy fra www.analogx.com

Mvh
Bit