Avatar billede janust Nybegynder
16. juni 2003 - 15:48 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

APS Galleri med Tumbnails

Jeg skal bruge et ASP schript der laver en side med tumbnails som er genereret ud fra store billeder som tumbnailsne så linker til. Schriptet skal loade billederne fra en mappe.

Er der nogle af jer der kender et godt freeware ASP schript der sådan ca. opfylder mine ønsker så post det:D
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
16. juni 2003 - 15:49 #1
Det er ganske vidst ikke asp, men det samme kan du meget let lave i photoshop (html)
Avatar billede burningice Nybegynder
16. juni 2003 - 16:06 #2
det hedder script
Avatar billede burningice Nybegynder
16. juni 2003 - 16:07 #3
tænk.. første hit på google

http://digitalcolony.com/02/photo3/
Avatar billede pfp Nybegynder
16. juni 2003 - 17:06 #4
jakob -> Ja men så opdaterer det vel sig ikke, hvis han nu f.eks. uploader nye billeder til sin mappe...
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
16. juni 2003 - 17:09 #5
pfp >> Nej det gør den ikke!
Avatar billede pfp Nybegynder
16. juni 2003 - 17:26 #6
jakob -> Nå okay for så ville jeg da gerne lære hvordan...
Avatar billede janust Nybegynder
16. juni 2003 - 17:43 #7
Jeg har fundet noget der hedder GreatASP som ser godt ud. Det eneste problem er at der hele tiden kommen en fejl når jeg skal logge ind og konfigurere galleriet. Det ligger her: http://r-i-p.dk/gallery/ Brugernavn er: admin. Password er: password. Nogle af jer der kan se hvad der er galt?
Avatar billede burningice Nybegynder
16. juni 2003 - 17:46 #8
du skal huske at slå caching til...
Avatar billede burningice Nybegynder
16. juni 2003 - 17:47 #9
Response.Buffer = True i toppen af dit dokument
Avatar billede janust Nybegynder
16. juni 2003 - 17:51 #10
bravo:D Det virker, så nice at du lige kan sige det der skal til:D Det skal du have point for, lav lige et svar:D
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
16. juni 2003 - 17:57 #11
Den her skulle også være kanon: http://gallery.menalto.com/
Avatar billede burningice Nybegynder
16. juni 2003 - 18:00 #12
:) det var da så lidt
Avatar billede janust Nybegynder
16. juni 2003 - 18:00 #13
Nu har jeg kikket det hele igennem for fejl og det eneste der er galt er at man ikke kan oprette mapper. Der kommer den anden lille fejl.

Det ville være rigtigt fedt hvis du gad gå ind på http://r-i-p.dk/gallery/ og logge ind og så klikke på meny linket Galleries og oprette et galleri. Når du gør det skulle der gerne komme en fejl, ved du hvad den skyldes?
Bruger: janus
Password: tougaard
Avatar billede burningice Nybegynder
16. juni 2003 - 18:01 #14
hmm.. det var da en lidt underlig path:

/customers/r-i-p.dk/r-i-p.dk/httpd.www/gallery\asd/customers/r-i-p.dk/r-i-p.dk/httpd.www/gallery\includes\default

ved ikke lige hvad der går galt, men det er i hvert fald problemet
Avatar billede karmapolice Nybegynder
16. juni 2003 - 18:35 #15
Avatar billede janust Nybegynder
16. juni 2003 - 18:53 #16
karmapolice > Jo det ser ud til at virke fint. Men det er ikke sådan et program jeg søger da den ikke opdatere når jeg ligger nye billeder ud på siden.
Avatar billede janust Nybegynder
16. juni 2003 - 18:58 #17
jakobclausen > Jo det galleri kender jeg godt. Det ser ud til at være rigtigt godt, men jeg kender overhovedet ikke til PHP så jeg kan ikke finde ud af at sætte det op.

Mht. PhotoShop så er jeg desvære ikke den lykkelige ejer af det program:(
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
16. juni 2003 - 18:59 #18
janust >> Fordelen skulle være at man ikke behøver noget kendskab til det, det er i hvertfald hvad jeg er blevet fortalt
Avatar billede janust Nybegynder
16. juni 2003 - 18:59 #19
cyberfessor > Det er bare i orden så. Jeg har oprettet et spørsmål i hans eget forum http://www.greatasp.co.uk/galforums/topic.asp?TOPIC_ID=37 så jeg må se om han kan finde ud af hvad fejlen er.
Avatar billede janust Nybegynder
02. august 2003 - 21:58 #20
jakobclausen >> Jeg køre IIS server så jeg kan ikke få det til at virke selvom jeg følger manualen til punkt og prikke:(

Nå, det ser ikke ud til at det lige har tænkt sig at fungere. Men i har hjulpet mig godt med det. Tusind tak jakobclausen og cyberfessor.