Avatar billede vagn16 Nybegynder
16. juni 2003 - 15:13 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Dansk parabol i Sverige?

Hej...

Mine forældre har lige købt sommerhus i Sverige (spørg ikke hvorfor?!!) og vil købe en parabol... det er bare monsterdyrt at få et kort der kan tage DR1 i Sverige...

Kan man ikke bare "lege" at man er i Danmark... huset ligger 50 km fra Helsingborg og man må sgu' da kunne fange de samme signaler som hvis man boede i Helsignør? Så kan man ikke bare købe et kort og parabolsæt herhjemme?

...er der andre løsningsforslag er de også velkomne!

Vh

Pelle
Avatar billede vagn16 Nybegynder
16. juni 2003 - 15:15 #1
...det vil jo også være federe at have et kort til Dansk TV3, 3+, etc.
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
16. juni 2003 - 15:24 #2
jeg vil tro (uden at vide det) at den satellit der sender de danske kanaler er den samme som sender de norske/svenske
i så fald burde signalerne også kunne modtages der.

og modtageren er jo ligeglad med hvor den er placeret, det er bare et spørgsmål om signalet er til at opfange.
Avatar billede jakoba Nybegynder
16. juni 2003 - 15:41 #3
Jo det er muligt. spørgsmålet er om det er lovligt.
Den svenske telestyrelse har al mulig ret til at sætte priserne som de vil, og vil naturligt favorisere de svenske kanaler, ligesom vi her i landet favoriserer de danske.
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
16. juni 2003 - 15:46 #4
spørgsmålet er om der er nogle regler for om det er forbudt at tage et parabolkort fra danmark og bruge det i sverige.

umiddelbart kan jeg ikke se noget problem i det, da man jo betaler hvad man skal for de kanaler man kan se.
Avatar billede rs2000 Nybegynder
16. juni 2003 - 16:16 #5
Det må Viaskvat da kunne oplyse dig om,om det er tilladt at medbringe sit "danske" kort,til Sverige.
Der må være en "kundesupport" på www.viasat.dk du kan spørge.(selv om kundesupport og service ikke er deres stærke side) :-)
Avatar billede rs2000 Nybegynder
16. juni 2003 - 16:17 #6
PS: de andre løsningsforslag må ikke nævnes her
Avatar billede phillips82 Nybegynder
16. juni 2003 - 19:38 #7
Det er Canal Digital [www.canaldigital.dk], som udbyder DR1 (og TV2) på digital parabol.

De ville nok være de rigtige t ringe til.

Men, vagn16 - forestil dig en satellit, som er 4000 km. oppe i luften. Jeg tror sku at det er lige meget om du er i Danmark eller Sverige.

Jeg kender en, som kan se TV3 på 1 grad vest i Spanien...
Avatar billede vagn16 Nybegynder
19. juni 2003 - 15:15 #8
....de andre muligheder som ikke må nævnes her er ikke noget ulovligt; det var mere møntet på om nogen vidste om man f.eks. kunne montere en monsterantenne eller noget antenneforstærker eller hvad ved jeg og modtage et godt signal fra danmark...

vagn / 16