Avatar billede or.han Nybegynder
16. juni 2003 - 13:58 Der er 22 kommentarer og
3 løsninger

Hjælp til sjove lege

HEY! Nogle fra min skole og mig selv skal lave en slags fest til skolen. Vi har fået til opgave at lave nogle boder med forskellige aktiviteter. Jeg har fundet på et par små lege men i kender sikkert en god leg eller en side med gode lege. Jeg håber at i kan hjælpe.

PS: Legen skal helst være sådan at man kan lave det alene, at det ikke tager mere end 1-2 minutter og at man skal kunne vinde og tabe.
Avatar billede michael2690 Nybegynder
16. juni 2003 - 14:03 #1
det lydder som noget frækt
Avatar billede or.han Nybegynder
16. juni 2003 - 14:07 #3
Nååh jo. Legen skal være til børn fra 1-8 klasse. Det må ikke indblande alkohol eller ting der er AAAALT for dyre at skaffe...

michae2690>> Hmm.. hvad mener du??
Avatar billede michael2690 Nybegynder
16. juni 2003 - 14:08 #4
ikke noget bare glem det
Avatar billede miss-g Seniormester
16. juni 2003 - 14:16 #6
Avatar billede pistolpalle Nybegynder
16. juni 2003 - 16:02 #7
legene skal kunne udføres indendørs og skal vare mindre end 2 min. Så miss-g, i stedet for bare at skrive en masse url så kom med nogle forslag.

det skal være små spil som:
kast-en-bold-gennem-huller
dart-spil
fiskedam osv
Avatar billede miss-g Seniormester
16. juni 2003 - 16:30 #8
Ok - jeg overlader det til de andre (har ikke børn selv) *G*
Avatar billede yeahdesign Nybegynder
16. juni 2003 - 17:59 #9
Okay. Du har 2 personer. De får hver en flødebolle. Og så gælder det om hurtigst at ramme den anden med sin flødebolle. Og vinderen får den andens flødebolle, hvis den altså er tilbage. Og så må de ikke sigte efter tøjet, da deres mor og far vil blive sure på dem?

Og så kan jeg ikke lige finde på flere. :)
Avatar billede hw1316 Nybegynder
16. juni 2003 - 19:09 #10
Stil to baljer ved siden af hinanden. Den ene med vand i, den anden med mel.

Put et stykke agurk i vand-baljen og et stykke tyggegummi i mel-baljen.
Deltageren skal nu dyppe hovedet i vand-baljen og tage et bid af agurken... Derefter (uden at tørre vand af ansigtet) skal tyggegummiet fiskes op af mel-baljen på samme måde.

Opgaven udføres med hænderne på ryggen...
Avatar billede hw1316 Nybegynder
16. juni 2003 - 19:12 #11
For at man kan vinde eller tabe, kan man jo sætte tid på opgaven. Er den ikke udført inden tiden er udløbet, har man selvfølgelig tabt...
Avatar billede or.han Nybegynder
16. juni 2003 - 19:13 #12
Ja ok! Det lyder som en god ide. Jeg venter med at give points når der er kommet flere svar. Husk - jo flere lege i siger, jo flere points kan i få. Jeg forhøjer lige pointene!
Avatar billede hw1316 Nybegynder
16. juni 2003 - 19:18 #13
I kan også hænge et æble i en snor fra loftet. Æblet skal spises -igen med hænderne på ryggen- inden for en bestemt tid. Fx. 2 minutter.

Eller en lille klassiker:

2 personer sidder overfor hinanden. Begge har bind for øjnene og en ske i hånden. Nu går det så ud på at man skal made hinanden på skift. Det er ihvertflad ret underholdende for dem der kigger på.

Den der er mindst beskidt om munden, når tiden er gået, har vundet :-)
Avatar billede hw1316 Nybegynder
16. juni 2003 - 19:19 #14
Eller den berømte - hvem er hurtigst til at spise en lakridssnøre, med hænderne bag ryggen...
Avatar billede or.han Nybegynder
16. juni 2003 - 19:27 #15
Alt det du har skrevet lyder godt men er det ik mere ting man kunne lave til fødselsdage??
Avatar billede hw1316 Nybegynder
16. juni 2003 - 19:32 #16
Nej, det synes jeg da ikke. Ideérne er nogle jeg har fra da jeg gik i folkeskolen (7-8ende klasse) Dem lavede vi til forskellige aktiviteter på skolen.

Men det er jo også bare forslag, du behøver jo ikke at bruge dem :-)
Avatar billede hw1316 Nybegynder
16. juni 2003 - 19:33 #17
Det er godt nok også ca. 10 år siden - det kan være de er forældede *GG*
Avatar billede or.han Nybegynder
16. juni 2003 - 19:53 #18
Tænk sådan her:
Du står i en bod og nogle kommer og vil prøve noget. Du kan feks give dem 3 bolde fo 5 kr og så skal de kaste boldene gennem en hullet plade. For hver de får i, får de en slik-pind. Eller måske skulle de skyde basket-skud. Sådanne ting. Det skal ikke være så'n at man er to om det.
Avatar billede hw1316 Nybegynder
16. juni 2003 - 19:57 #19
Oki. Nej så passer de måske ikke helt.

Hvad med en fiskedam, dåsekast, ram en dart skive - 3 forsøg... Noget i den dur!
Avatar billede yeahdesign Nybegynder
16. juni 2003 - 21:40 #20
Hvad med, at man tager et sort plade, og så skal man få en flødebolle til at splatte mest ud. Og hvis man får den til at splatte mest ud, så får man den bagefter.
Avatar billede pistolpalle Nybegynder
17. juni 2003 - 09:31 #21
yeahdesign > I det spil du foreslår er det jo et vurderings spørgsmål, der skal være en konkret vinder
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
17. juni 2003 - 17:07 #22
undskyld spam!

pistolpalle >> Så har vi svaret: http://www.eksperten.dk/spm/360680
Avatar billede yeahdesign Nybegynder
17. juni 2003 - 19:28 #23
Så ta'r man linial og måler diameteren af "pletten", pistolpalle.

Man har jo 2 minutter til det, og det ta'r ikke så lang tid at kaste en flødebolle.
Avatar billede or.han Nybegynder
23. juni 2003 - 16:19 #24
Hmm i er vidst ikke særlige opfindsomme ;-)
Jeg lukker bare nu så!
Avatar billede hw1316 Nybegynder
23. juni 2003 - 17:00 #25
Tjae, vi prøvede da :-) Tak for point