Avatar billede elvis123 Nybegynder
16. juni 2003 - 11:52 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

hjemmeside i flash

Hej! har lige 2 spørsmål vedr. flash..

1) Hvis jeg skulle lave en hjemmeside i flash, skal jeg så lave HELE siden i flash eller kun små klip og derefter indsætte det i html koden..

2) Hvordan får man en hjemmeside til at fade ind når man går ind på den?? jeg ved godt det skal laves i flash, men er det så hele siden man skal lave i flash??
Avatar billede Kengun Praktikant
16. juni 2003 - 11:56 #1
1) Det kommer vel an på hvordan dit design blir. En grundregel er kanske at man ik trenger at bruge flash hvis det ik er nødvendigt.

2) For at få hele siden til at fade ind så må du enten lave det hele i flash eller så kan du bruge vanlig hatm med noget java haløj.
Avatar billede jelle Nybegynder
16. juni 2003 - 11:56 #2
1) Jeg ville helt klart lave siden i små bider, så du kan bruge htmlsider eller asp, med dine tekster mm. men det kommer an på hvad siden skal bruges til...

2) Hvorfor vil du fade din side ud og ind, det tager bare tiden... så folk blive trætte af at se på din side...
Avatar billede elvis123 Nybegynder
16. juni 2003 - 12:00 #3
kunne godt tænke mig at siden startede ala http://www.2advanced.com/flashindex.htm

men hvordan laver man sådan en opstart i flash???

(nu ved jeg godt det tager ocean af øvelse at lave en side ala 2advanced, men man kan jo ligeså godt starte et sted)
Avatar billede Kengun Praktikant
16. juni 2003 - 12:03 #4
...hvis du ønsker en opstart som på 2advanced så skal det hele laves i Flash. Og du må kunne bruge Flash ganske så godt for at lave noget lignende.
Avatar billede elvis123 Nybegynder
16. juni 2003 - 12:09 #5
men hvordan kan 2advanced have så meget grafik på deres side, uden at den bliver langsom og sløv?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
16. juni 2003 - 12:18 #6
elvis>Vektorgrafik fylder ikke ret meget. Desuden loades deres grafik ind lidt efter lidt.:-)

/per
Avatar billede clauspersson Nybegynder
16. juni 2003 - 12:21 #7
ved at dele siderne op i flere .swf filer, jeg er selv inspireret af 2advanced
;)

www.sepersson.dk
Avatar billede elvis123 Nybegynder
16. juni 2003 - 12:46 #8
okay... jeg har lavet en menu i photoshop, vil det så sige at hvis jeg indsætter den i flash vil den fylde meget mindre end normalt???
Avatar billede Kengun Praktikant
16. juni 2003 - 12:50 #9
nej, ik nødvendigvis. .jpg og lignende bliver ik noget (særligt) mindre. Det du skal gøre er at lave det hele direkte i Flash, eller andre program der kan lave vectorgrafik.
Avatar billede clauspersson Nybegynder
16. juni 2003 - 12:58 #10
det kommer lidt an på hvordan din menu ser ud, mht. filstørrelse er det mest optimale klart at lave grafikken direkte i flash, men hvis du vil have f.eks en halvtransparent gradueret skygge, bliver resultatet bedst hvis du laver den i photoshop og gemmer som .png
det kommer som sagt an på hvad man vil, 2advanced er f.eks en blanding af grafik/fotos og vektorgrafik, men der er da også fede sites der er lavet i ren vektorgrafik.
du kan stille på kvaliteten/filstørrelsen under file/publish settings/flash/jpeg quality
Avatar billede elvis123 Nybegynder
16. juni 2003 - 13:00 #11
Så har jeg lige et sidste spørsmål :P
vil det sige at grafikken på sider som 2advanced kun er designet i vector grafik programmer??
Avatar billede elvis123 Nybegynder
16. juni 2003 - 13:02 #12
okay... der fik jeg mit svar :P
Avatar billede elvis123 Nybegynder
16. juni 2003 - 13:10 #13
tak for hjælpen... så blev jeg ihvertifald det klogere ;O)
Håber fordelingen er ok!!