Avatar billede w13 Novice
16. juni 2003 - 11:33 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Hjælp til tabel!

Jeg er blevet vildt irriteret over tabellerne i FrontPage... Jeg har ikke brugt programmet til tabeller særlig meget før nu, så jeg aner ikke hvad jeg skal gøre for at det holder op med at drille mig...
  Hvis du i en tabel tegner en streg fra højre til venstre (altså opretter en celle i tabellen), og derefter en streg, som går fra bunden og op til den første streg, så vil der jo mangle det sidste stykke af den lodrette streg på den anden side af den vandrette, så den går fra bunden til toppen af tabellen. (Billede 1) Hvis du så sætter en streg ud for den lodrette på den anden side af den vandrette, så den gør den færdig, kan programmet selv finde ud af, at stregen fra nu af skal være den samme... (Billede 2) Men hvis jeg derimod vil have en lodret streg forskudt i forhold til den første lodrette og på den modsatte side af den vandrette, (Billede 3) går det galt, fordi computeren tror, jeg vil have de to vandrette streger til at hænge sammen! Forstår i? (Jeg forstår jer godt, hvis i ikke forstår mig, men det irriterer mig, at jeg ikke kan komme videre!)

Billede 1: http://www.2biaz.dk/TEST/1.bmp
Billede 2: http://www.2biaz.dk/TEST/2.bmp
Billede 3: http://www.2biaz.dk/TEST/3.bmp
(Tager lidt lang tid at loade, men jeg har ikke så meget tid til at gøre billederne mindre!!)
Avatar billede tmy Nybegynder
16. juni 2003 - 11:37 #1
du kunne jo evt konvertere dem til gif eller jpeg
Avatar billede tmy Nybegynder
16. juni 2003 - 11:40 #2
doh havde vidst ik lige læst spørgsmålet
Avatar billede tmy Nybegynder
16. juni 2003 - 11:40 #3
hvis jeg var dig ville jeg nok kigge lidt på www.html.dk og lave tabellerne i notepad for frontpage fatter ik noget...
Avatar billede p_johansen Nybegynder
16. juni 2003 - 11:45 #4
prøv m. to tabeller over hinanden og definer cellestørrelserne separeat!
<div align="center"><center>

<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" width="600">
  <tr>
    <td width="200"></td>
    <td width="400"></td>
  </tr>
</table>
</center></div><div align="center"><center>

<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" width="600">
  <tr>
    <td width="400"></td>
    <td width="200"></td>
  </tr>
</table>
</center></div>
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
16. juni 2003 - 14:43 #5
Hey..

Jeg har selv (mange gange) haft det samme problem..

Der er ikke andre løsninger, end at skrive HTML (evt. XHTML).

Det blev jeg ihvert fald nødt til, så jeg opgav frontpage, og nu er jeg meget mere tilfreds med mine hjemmesider, efter jeg skriver ren html.

Hvis du søger tutorials til html, har jeg skrevet en her:

      WEB: http://snuseren.dk/TheHelper/HTML.php
      PDF (Acrobat Reader): http://snuseren.dk/html-saadan.pdf

Jeg håber du finder ud af det, for man kan virkelig blive irriteret på FrontPage, og så sidder man en hel eftermiddag, for at finde ud af en løsning, og til sidst opgir' man, og spørger på exp :o)

MVH
Anders
Avatar billede w13 Novice
16. juni 2003 - 15:29 #6
Tusind tak allesammen.. Jeg endte op med en mellemting, så i får begge to point!
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
16. juni 2003 - 16:07 #7
Takker