Avatar billede hbuus Nybegynder
16. juni 2003 - 10:10 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Web-access til egne filer

Hej

Man kan som bekendt via Internettet få adgang til sin egen mail-box, hvis man har en Exchange-server kørende. Her kan man så læse sine mails, kalender, osv.

MEN

Er det også muligt (evt. via Web-access eller gennem Exchange-serveren), at få fat på sine egne filer, som ligger placeret på en Windows 2000 server på det sammen netværk som Exchange-serveren ???
Avatar billede overchord Nybegynder
16. juni 2003 - 10:15 #1
Ja hvis du har VPN-adgang til netvaerekt skulle du vaere istand til at faa adgang til de dele af serveren du normalt har adgang til (hvis du altsaa bruger samme login).
VPN er Virtual Private Networking, kig evt paa: http://www.vpnlabs.com/ (open source versioner)
Avatar billede hbuus Nybegynder
16. juni 2003 - 10:16 #2
Skal serveren sættes op på en bestemt måde, for at give brugerne VPN-adgang ?
Avatar billede overchord Nybegynder
16. juni 2003 - 11:00 #3
Ja serveren skal saettes op til at vaere VPN server. Se evt denne side. Selvom det er for et specifikt produkt forklarer den lidt omkring VPN strukturen:
http://www.firewall-servers.com/virtual_private_network_applications.html
Avatar billede hbuus Nybegynder
16. juni 2003 - 11:11 #4
Er det muligt at få fat i dataene uden at bruge en VPN-adgang ?
Altså på nogenlunde samme måde som en Exchange-adgang ?
Kan man evt. via Exchange-serveren oprette en forbindelse til brugerens private filer på netværket ?
Avatar billede overchord Nybegynder
16. juni 2003 - 13:41 #5
Det maa jeg indroemme at jeg ikke lige ved saa meget om. Jeg har svaert ved at forestille mig at en saadan funktion ville blive tilladt i win2k. Det ville vaere en potential saarbar adgang direkte til serverens filsystem.....
Avatar billede hbuus Nybegynder
12. oktober 2007 - 23:31 #6
Spørgsmålet lukkes.