Avatar billede kejlhof Nybegynder
04. december 2000 - 10:33 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Rod med datoer i forespørgelse

Hejsa,

Jeg har lavet en forspørgelse hvor jeg udfra et CPR nr. regner alderen ud på en række personer. Det er sket ved at bruge følgende: \"Alder: DateDiff(\"yyyy\";[Fødselsdato];Date())\", det fungere sådan set fint. Men jeg skal nu til at finde ud af hvormange i databasen som er 10 år, 11 år osv. Men hvis jeg i kritetriet bare skriver \"=10\" eller ligende, får jeg følgende fejlmeddelse: \"Datatyper stemmer ikke overens i kriterie udtrykket\".

Hvordan får jeg den udregnede alder til at optræde som et helt almindeligt tal ?? (Jeg har prøvet at skifte format under egenskaberne for feltet!).

Avatar billede computopic Nybegynder
04. december 2000 - 12:01 #1
Du kan da bare sortere efter alder eller skal du kun bruge dem der er 10 år???
Avatar billede kejlhof Nybegynder
04. december 2000 - 12:18 #2
Jeg skal faktisk have talt hvor mange der er 5 år, 6 år , 7 år osv. hele vejen op til og med 15 år. Og det skal så kunne udskrives i en rapport.
Avatar billede kejlhof Nybegynder
04. december 2000 - 14:52 #3
Det er lykkedes at løse problemet, det kunne ganske enkelt klares ved at lave endnu en forspørgelse som talte antallet af personer med den bestemte alder... Access klarede det faktisk helt af sig selv vha. en opsummerings guide.