Avatar billede klth Nybegynder
15. juni 2003 - 23:01 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Log for websted på IIS

Hej,

Kan man ikke se en slags log for det websted man har oprettet i IIS? f.eks. se hvem og hvornår og hvad en besøgende besøger?  Jeg er især interesseret i at se hvilke filer der blir anmodet o.l., da jeg har nogen billeder til at ligge fra diverse arrangementer - disse ligger også i zip fil og fylder en del, så mit internet blir ret langsomt når folk downloader - kunne derfor være rart at se om det ER derfor, eller om det er nogen uvedkommende som er igang med noget forbudt på ens maskiner :-)
Avatar billede clausgold Nybegynder
15. juni 2003 - 23:08 #1
I din IIS-manager, Under Properties for webstedet kan du vælge om der skal oprettes en log-fil, og hvilke ting der skal logges. Der kan du også se hvor den er placeret. Filen kan læses i Notepad.
Avatar billede klth Nybegynder
15. juni 2003 - 23:10 #2
Jep - så langt kom jeg også, men når jeg så går ind i den mappe LogFiles, så ligger der omkring 10 undermapper der starter med "W" - og i dem ligger der masser forskellige log filer... !! men hvilken er det så lige man skal ind i?
Avatar billede clausgold Nybegynder
15. juni 2003 - 23:18 #3
Der findes en mappe for hvert web-sted der er (eller har været) oprettet på din IIS. Kig lige en ekstra gang under properties i IIS-manageren, der står nemlig også navnet på mappen.(F.eks "W3SVC3") Antallet af logfiler i mapperne afhænger af om du opretter en ny log hver dag eller f. eks. en pr. måned.
Avatar billede klth Nybegynder
15. juni 2003 - 23:21 #4
Doh!  nåh ja, men øjnene er jo det første man bliver blind på :-)
point til dig claus!
Avatar billede klth Nybegynder
15. juni 2003 - 23:22 #5
*ARGH!*  -- gider du oprette et "svar" til? jeg kom til at trykke på afvis :-(
men pointene er selvfølgelig til dig.
Avatar billede clausgold Nybegynder
15. juni 2003 - 23:23 #6
Mange tak