Avatar billede snokey Nybegynder
15. juni 2003 - 20:32 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Netværk Mellem Linux og Windows

Hej
Hvordan kan man lave en forbindelse mellemen linux suse 8,1 og windows me jeg har en hub i mellemem men det skal nok lige skæres ud i pap da jeg lige har fået Linux for godt en uge siden

    ///Snokey
Avatar billede disky Nybegynder
15. juni 2003 - 20:51 #1
Hvad mener du med netværk imellem ?

Mener du bare de skal kunne snakke med hinanden via TCPIP protokollen, kan du nøjes med:
Give dem IP´adresserne 192.168.1.1 og 192.168.1.2 begge med netmast 255.255.255.0

Så kan de se hinanden.

Skal de derimod kunne dele filer med hinanden, skal du installere Samba på linux maskinen, og sætte det op til at dele nogle directories på den måde, når du skal hente windows filer fra linux skal du aktivere sharing på windows siden.
Avatar billede snokey Nybegynder
15. juni 2003 - 21:17 #2
det er nok de siste men hvordan får jeg fat i det der samba programme
Avatar billede snokey Nybegynder
15. juni 2003 - 21:18 #3
Men jeg tro ikke vi taler om det samme jeg mener at jeg har to computer der skal linket sammen hvor der ligger linux på den ande
Avatar billede disky Nybegynder
15. juni 2003 - 21:59 #4
Brug YAST til at installere samba på din linux box med, default configurationen er selvforklarende, led efter filen smb.conf via 'locate smb.conf' og kig i den film.

Hvordan du præcist kan se windows filer fra linux ved jeg faktisk ikke, har aldrig haft brug for det.
Avatar billede eritas Nybegynder
16. juni 2003 - 21:05 #5
Du skal installere Samba og LinNeighborhood begge programmer ligger på din SUSE CD'er
hvis du ikke kan finde ud af opsætningen kan du se hvordan du gør på
http://home.worldonline.dk/~helgec