Avatar billede -=vortex=- Nybegynder
15. juni 2003 - 19:31 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problemer med opstart af Win2000

Jeg har en pc'er med window 2000 som ikke kan gå helt ind i window under opstart. Den når så langt at den siger indlæser sikkerherdsindstiller og sådan, indtil den stopper ved den blå baggrund som er "default" for window 2000. Jeg kan se musemarkøren med et timeglas ved dens side men mere sker der ikke. Der når aldrig at dukke nogle ikoner op eller nogen start menu.
Er der nogen der kan hjælpe mig med dette?
Avatar billede logitechspeaker Nybegynder
15. juni 2003 - 19:41 #1
Hvis jeg var dig ville jeg prøve at formatere harddisken og geninstallere Windows... Det plejer jeg selv at gøre når der er noget glat med min PC :)
Avatar billede hiks Nybegynder
15. juni 2003 - 19:44 #2
´snipper lige en mulighed ind:

Follow the following steps.
1) Make sure CD-Rom is first Boot Device in your Bios

2) Insert your Windows 2000 CD

3) Once this is done boot up using CD-Rom Drive. ( When  "Hit any Key to Boot From CD-Rom" appears on screen, hit any key on keyboard to invoke CD-Rom boot)

The "Repair Options" screen will eventually appear after Windows 2000 has loaded in device drivers. Press "R" to begin repair process.
Soon you will see another "Repair" menu. Select "F" to perform all repair options.
Now the "Emergency Repair Disk" menu will appear. If you have created the Emergency Repair Disks hit enter else press "L"
Windows 2000 will now search for installs on your system
The "Windows Installs" menu will appear. If you only have one install then press  "ENTER" on your keyboard to continue. Or if there's more than one select the installation you wish to repair and then hit "ENTER"
Windows 2000 will now repair your system either from the Emergency Repair Disks (ERD) or from the CD, once done your system will reboot and hopefully everything will be working fine

/hiks
Avatar billede hiks Nybegynder
15. juni 2003 - 19:45 #3
- men er dog enig i at du senere nok ska have formatteret!

Ovenstående er kun hvis du lige skal have sikkerhedskopieret eller lign.

/hiks
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
15. juni 2003 - 20:26 #4
Prøv at trykke F8 når bootmenuen vises og vælg fejlsikret tilstand.
klik start | kør, skriv
sfc /scannow
og tryk enter. (du skal have din windows 2000 cd i)

Den vil nu scanne for ændrede filer og erstatte disse med friske kopier hvis den finder fejl i dem.
Avatar billede -=vortex=- Nybegynder
15. juni 2003 - 20:33 #5
jeg har prøvet at køre i safe mode og fra en tidligere gemt profil men ingen af de virkede
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
15. juni 2003 - 20:43 #6
Ja, så ville jeg nu nok prøve en repair.
Du har 2 muligheder for at foretage denne. Den ene er den som hiks har beskrevet, den anden laver faktisk noget der ligner en frisk installation men bibeholder alle dine programmer og settings. (det gør hiks's metode selvfølgelig også)
Tricket er at boote på windows 2000 cdrom'en og når du får valget mellem at installere eller reparere, skal man vælge installere. Herefter vælger du den samme partition som den tidligere og installationen vil da opdage at der allerede er en windows på partitionen og tilbyde at reparere. Denne gang skal du svare ja og køre reperationen færdig. (husk at have din cd-key i nærheden. Du bliver spurgt om den)
Fordelen ved denne form for repair er at den er meget mere dybdegående end den anden.