Avatar billede snook Nybegynder
15. juni 2003 - 19:24 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Opsætnign af ProFTPD med mysql support

Jeg har gang i at sætte en server op, hvor jeg bl.a. skal køre ftp, web og mail server på.

Jeg vil gerne have sådan det hele køre over en mysql database, og har kigget lidt på guiden på http://lws.dk/artikel/13 men ville lige høre om der var en nemmere måde at sætte det op?

Kan man evt. bruge apt-get til at installere det?
Avatar billede thomasledet Nybegynder
15. juni 2003 - 19:42 #1
apt-get install apache php4 proftpd qmail-src

og læs så dokumentationen til de respektive programmer

i stedet for proftpd kan jeg anbefale pure-ftpd... kig her: http://www.pureftpd.org - der findes og .deb-pakker og du kan bruge apt til at installere det, såfremt du adder en linie til din sources.list... men det står altsammen på pure-ftpds site
Avatar billede oz2kas Nybegynder
15. juni 2003 - 19:45 #2
proftpd-mysql burde være den pakke du skal installere for at få proftpd med mysql-support
Avatar billede mnv_dk Praktikant
15. juni 2003 - 23:25 #3
thomasledet, hvorfor vil du blande qmail-src og php4 ind i billedet, bare installer proftpd-mysql, så kan den finde ud af at den ska bruge proftpd og proftpd-common, og mysql-server, og så installere den dette!
Der er en god guide her http://www.jordhulen.dk/linux/ProFTPD+mod_sql.html
Avatar billede snook Nybegynder
16. juni 2003 - 05:05 #4
mnv_dk >> Det var lige de guide jeg havde brug for, nu køre det som det skal :)
Jeg håber da der kommer flere guider fra dig for det er da noget man kan bruge.
Avatar billede mnv_dk Praktikant
16. juni 2003 - 06:55 #5
Ja, der er sq langt imellem de gode duides, skal lige sige at det ikke er min guide. bare en jeg selv har brugt!
Avatar billede thomasledet Nybegynder
16. juni 2003 - 09:30 #6
grunden til at jeg nævner det andet, er at du snakker om, at du skal have det sat op

"Jeg har gang i at sætte en server op, hvor jeg bl.a. skal køre ftp, web og mail server på."
Avatar billede mnv_dk Praktikant
16. juni 2003 - 14:42 #7
Det var så ikke det der var spørgsmålet, og med dine anvisnoinger, ville han aldrig få MySQl support med!
Avatar billede thomasledet Nybegynder
17. juni 2003 - 00:12 #8
det er korrekt... svaret var ikke komplet