Avatar billede freekyzone Nybegynder
15. juni 2003 - 19:08 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

DVD og Windows Media Player

Simpelt og enkelt:

Hvorfor vil MWP ikke afspille DVD?
Jeg har også ASUS-DVD der afspiller mine DVD'er fint fra mit ASUS 16x DVD-drev?

Men hvorfor vil WMP ikke???
Avatar billede far_mand Nybegynder
15. juni 2003 - 19:11 #1
det er ik udviklet nok til dvd, men brug powerDVD! det kan det HELE!
Avatar billede freekyzone Nybegynder
15. juni 2003 - 19:12 #2
MWP skulle have været WMP = Windows Media Player :-)
Avatar billede whatever Nybegynder
15. juni 2003 - 19:14 #3
Det er et spørgsmål om cool cash. Dekodning af DVD koster penge til et MPEG2 codec. Dette vil Microsoft ikke ofre på brugerne af Windows Media Player, så derfor skal dette købes som en ekstra feature.

Istedet kan man bruget et andet program til DVD-afspilningen f.eks. PowerDVD, WinDVD etc. Begge to er rigtig gode.
Avatar billede whatever Nybegynder
15. juni 2003 - 19:15 #4
Du skal være opmærksom på, at førvnævnte programmer i standard versionerne ikke kan dekode DTS lydspor. Dette kræver en dyere udgave af programmerne.
Avatar billede whatever Nybegynder
15. juni 2003 - 19:20 #5
Du kan finde information og priser på 4 forskellige DVD-dekoder plugins til Windows Media Player her: http://windowsmedia.com/9series/personalization/plugins.asp?page=4&lookup=Plugins#DVDDecoder
Avatar billede soda Nybegynder
15. juni 2003 - 20:10 #6
Personligt ville jeg aldrig sætte mig til at se en DVD film på ens PC. Det skal være på et ordenligt system. Dvs extern DVD-afspiller, DTS Surround sound og gerne et 32"+ TV :D
Avatar billede freekyzone Nybegynder
23. juni 2003 - 11:52 #7
soda -> KLART!!!
Jeg går lige ud og køber et SONY 32" 16:9 TV (helst Plasma)
Derefter køber jeg nogle fede højtaler fra B&O, hvorefter jeg absolut bliver nød til at have de nyeste designermøbler - derfor smutter jeg lige i IDE Møbler.
-For man skal også have en fornemmelse af at side godt i total stylet møbler.
...og så endelig til filmen (efter at have brugt knap 200.000 kr..)

Jeg har det fint med min com pt... det er også begrænset hvad der kan være på et 10 - 15 m2.....
Avatar billede cyrus Nybegynder
27. juni 2003 - 13:17 #8
Nu er vi faktisk nogen, som har mere end 15 m2 - så jeg kan kun tilslutte mig soda
Avatar billede freekyzone Nybegynder
04. februar 2004 - 15:23 #9
Fint med jer.

Problemet er løst med InterVideo Xpack