Avatar billede jesspedersen Nybegynder
15. juni 2003 - 18:46 Der er 11 kommentarer

karakter beregning for HHX i excel.

Jeg sidder og kæmper en kamp med at få lavet et regne ark til beregning af mine karakterer i excel.

Jeg har ikke meget forstand på excel, så jeg håber der er nogen som kan hjælpe lidt.

Jeg har 5 kolonner.
En med fag.
en med "vægtet årskarakter"
en med "vægtet eksamenskarakter"
en med "årskarakter"
en med "eksamenskarakter"

Nu skal jeg så have beregnet de samlede årskarakterer. Altså gennemsnitet af årskarakterene og eksamens karaktererne.
det saml. eksamensresultat er egentligt nemt nok at få beregnet, da det er de to øvrige (års og eksamenskarakterne) lagt sammen og divideret med 2.

Men hvordan gør jeg det andet.

Det skal også tages hensyn til at det er ikke alle felterne der udfyldes nu, men først om 1 år. Derfor skal de jo heller ikke med i den samlede beregning.

Hvis der er nogen, som kan svare på dette kan jeg evt. sende regnearket så de bedre kan se hvad jeg mener. Bare husk at opgive email adresse.

På forhånd tak.
Avatar billede s_kjaer Praktikant
15. juni 2003 - 19:48 #1
Du kan prøve at sende det, så kan jeg prøve at de på det: s_kjaer@yahoo.dk
Avatar billede htmlaga Nybegynder
15. juni 2003 - 19:50 #2
jeg har et færdigt skema til netop det du sider og kæmper med, hvis det har interesse.
Avatar billede jesspedersen Nybegynder
15. juni 2003 - 19:54 #3
htmlaga: du kan sende det til jesspedersen@stofanet.dk
Avatar billede s_kjaer Praktikant
15. juni 2003 - 19:55 #4
Jeg kommer til at tænke på at det faktisk er lidt imod reglerne det vi har gang i... Det er nemlig ikke tilladt at give point for opgaver løst pr. mail. Så hvis du (jespedersen)ikke har mulighed for at lægge det ud på en hjemmeside, vil jeg tilbyde at lægge det på min.
Jeg venter lige med at foretage mig noget indtil du har set det htmlaga har liggende.
Avatar billede htmlaga Nybegynder
15. juni 2003 - 19:56 #5
s_kjaer -> jeg skal ikke have nogle point for det, da det bare er noget jeg har downloadet fra min skoles hjemmeside.
Avatar billede htmlaga Nybegynder
15. juni 2003 - 19:58 #6
Jeg kan i øvrigt oplyse, at hvis nogen andre vil se det er det finde på følgende adresse:

http://www.rhs.dk/start/KaraktergennemsnitHH3.xls
Avatar billede s_kjaer Praktikant
15. juni 2003 - 20:00 #7
htmlaga >>Ok. så har vi jo ikke noget prob. For min skyld kan jesspedersen bare tage point selv. Kunne du overtales til at sende det til mig
Avatar billede s_kjaer Praktikant
15. juni 2003 - 20:00 #8
Htmlaga>> Henter det selv
Avatar billede s_kjaer Praktikant
15. juni 2003 - 21:40 #9
Jesspedersen>> Er det regneark godt nok, eller skal jeg gå igang med at tænke ??
Avatar billede jesspedersen Nybegynder
16. juni 2003 - 19:56 #10
Det er fint fint.. ingen problemer der. Jeg takker mange gange.
Avatar billede s_kjaer Praktikant
16. juni 2003 - 20:03 #11
Jesspedersen>> Du kan bare lukke spm. (og tage point selv) hvis du har fået svar på det du søgte.