Avatar billede izemate Nybegynder
15. juni 2003 - 18:04 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

Grundig vurdering af design

Hejsa :)

Jeg ville blive glad hvis jeg kunne få en grundig vurdering af dette design
( http://www.cafecc.dk/ds/smagsprøve.jpg )

Er det bedre end det gamle
( http://www.filmnet.dk )

og hvad er godt/skidt osv

På forhånd tak !
<\\izemate
Avatar billede dramsgaard Nybegynder
15. juni 2003 - 18:10 #1
jeg synes det er meget svært at vurdere designet udfra et billede, idet det ikke er muligt at teste brugervenligheden af designet og webstedet generelt, hvilket er helt centralt i et godt design.
Men udfra billedet virker det meget overskueligt, men det minder meget om det gamle design, både i opsætning og layout
Avatar billede Slater Ekspert
15. juni 2003 - 18:11 #2
Flot. Det synes jeg sgu. Mht. udseende ved jeg faktisk ikke hvilket jeg synes ser bedst ud - de er nogenlunde på samme plan.
Men det nye er klart mere overskueligt og dermed brugervenligt.

Det første mine øjne falder på, er de fem kvadrater under søgelinjen, hvilket jeg også går ud fra er meningen, jeg oplever ingen forvirring som på mange sider med for lille tekst eller tætte billeder.

Dog ville jeg nok flytte "login" boksen opad... det virker underligt den står så langt nede - hvis jeg skulle logge ind på siden ville jeg langt foretrække at jeg ikke behøvede scrolle først, da det normalt er det første jeg gør.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
15. juni 2003 - 18:20 #3
Jeg synes at dit nye design er bedre end det gamle, og hermed en vurdering.

(1) Siden virker meget struktureret og derved enkel at overskue

(2) Lige pånær den orange farve synes jeg det er noge dejlige venlige farver. Grunden til at jeg ikke bryder mig om den orange farve, er fordi den virker meget skrigende, hård ved øjnene, iforhold til de andre farver på siden som virker afdæmpede. Se om du ikek kan finde en anden farve, den kan godt være orange, men bare ikke så kraftig: www.colorschemer.com/online/

(3) Så vidt jeg kan se er der flere navigationsmuligheder. 1: Øverst på siden med information, crew osv. 2: den orange menu med databasen, forum osv. 3: navigation. Du skal passe meget på med at have så mange forskellige steder hvor brugeren har mulighed for at navigere og især når nogle af dem er vertical og en anden er horizontal.

(4) Selvom der ikke rigtig står noget om det, kan brugeren let se at det drejer sig om en filmside.

(5) Synes det er en fin oversigt du har lavet hvor du har vist 5 forskellige  film og med dertil hørende karakter.
Avatar billede friiser Nybegynder
15. juni 2003 - 18:28 #4
Jeg syntes også at det nye design er bedre - lidt www.jubii.dk agtig med bløde kurver..
Avatar billede izemate Nybegynder
15. juni 2003 - 19:13 #5
vil gerne høre fra flere..
Avatar billede thb Nybegynder
18. juni 2003 - 09:20 #6
Jeg synes helt klart at det nye er det fedeste..

Der mangler bare en afslutning på det design, der er helt tomt i bunden, det kunne evt. afsluttes ligesom du har lavet det i toppen, bare med nogle afrundede hjørner..

Men helt klart det nye, det har mere stil, altså federe at se på, og langt nemmere at overskue selvom der er meget input... :)

Thomas
Avatar billede necro Nybegynder
20. juni 2003 - 19:57 #7
det bedste design er det nyeste.. her er min vurdering:

- [nogenlunde] at overskue
- lidt kedelig
- bunden er tom
- links etc er en SMULE for lyse, dog kun lidt
- ok design, der kan stilles spørgsmålstegn ved farverne
- overall brugbart
- teksten i den øverste 'gule' box er lidt ulæselig på grund a manglende kontrast
- den gråblå farve får det også til at virke lidt fladt og kedeligt ud

nogle ting er baseret på personlig smag, men det er vel også det, du ville have ;)
Avatar billede izemate Nybegynder
20. juni 2003 - 20:21 #8
takker. lukker og slukker.