Avatar billede naesbygaard Nybegynder
15. juni 2003 - 14:52 Der er 1 kommentar og
1 løsning

maxtor 5000xt usb/firewire mister filsystemet

Nu er jeg så heldig at jeg har to af disse diske. (sikken et held hva, når de hele tiden går i stykker...)
Jeg havde den ene i usb1, så skiftede jeg til firewire så spurgte den efter en driver og så installerede jeg det der var på den cd der fulgte med. Så skulle den lige genstarte (som de jo skal), så gik den kold og så fik den en 10 sekunders powerknap-turn-off og da den "vågnede" igen så var begge partitioner ikke tilgængelige. De er til at se, men pcen kan ikke genkende filsystemet.

Så prøvede jeg selvfølgeligt at skifte om usb1.1 igen, men det var det samme. Så prøvede jeg at expressformatere min anden partition som alligevel var tom, og da det var sket var den pludselig tilgængelig igen. (Dette ville jeg jo helst ikke gøre med min første da den indeholder alle mine data).

Så prøvede jeg at smide den anden disk i. fuldstændig identisk med den første. Og nu ville den heller ikke tillade mig at tilgå drevet. Partitioner var som på den første begge til at se, men altså ikke til at komme ind på.

Jeg har ikke haft mulighed for at prøve disken på en anden pc endnu (Desværre). Men jeg har lidt en ide om at det er noget fra den maxtor cd-rom der har ødelagt et eller andet. Nu har jeg vha. datarecoverytools fået genskabt det meste af det vigtigste, men jeg bryder mig ikke om at skulle gøre det i tide og utide, og ville derfor meget gerne finde en måde der "bare" kan åbne disken igen... Eller selvfølgeligt sikre at det ikke = ALDRID sker igen.

Er der nogen der har haft lignende problemer?

Firewire kører over et texas pcmcia-firewirekort, usb er usb1.1 indbygget på motherboardet. OS er win2000 proff.

/NbG
Avatar billede naesbygaard Nybegynder
15. juni 2003 - 15:33 #1
og kan man med denne disk hive strøm og datakablet ud når som helst?
Avatar billede naesbygaard Nybegynder
25. juni 2003 - 18:32 #2
:(