Avatar billede fudge Nybegynder
14. juni 2003 - 23:48 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Brug af ssh-agent/ssh-add med OpenSSH

Jeg har Red Hat 9.0 installeret på både min server og klient. Jeg bruger ikke x, kun konsol. I dag har jeg lavet keys og lagt dem rigtige steder, navngivet dem korrekt og det hele. Men hver gang jeg logger på spørger den efter en passphrase. Jeg læste man siderne for ssh-agent og ssh-add, de sagde at jeg skulle ændre det i sshd_config men der står intet. Hvordan gør jeg ?
Avatar billede dank Nybegynder
14. juni 2003 - 23:58 #1
ellers lav keys uden passphrase

bare klik på enter når spørgsmålet opstår
Avatar billede fudge Nybegynder
15. juni 2003 - 13:24 #2
Du har ret det virker, men jeg syntes ikke sikkerhedden i det er optimalt! Er der ikke en måde hvor man kan få et password med men så det virker på samme måde ??
Avatar billede mfalck Praktikant
18. juni 2003 - 20:47 #3
æh jeg skal lige være med her .. hvad er det præcist du vil ?!?! Hvis du vil have den til at prompte dig for et password, men ikke en passphrase ?
Avatar billede dank Nybegynder
19. juni 2003 - 14:02 #4
fudge> Sikkerheden er god nok! Denne metode benyttes af stort set alle sysadmins, vil jeg tro.