Avatar billede harrypothead Nybegynder
14. juni 2003 - 22:11 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Mit AC97 lydkort er meget stille

Hey jeg har et ECS bundkort med onboard AC97 lydkort,
men min lyd er meget lav selvom den er heltskruet op i windows mixer.

Hvordan får jeg den højere ????
Avatar billede bonet Nybegynder
14. juni 2003 - 22:26 #1
Det kan skrues op for lyden flere forskellige steder. 1) I kontrolpanelet under "Lyde og lydenheder (XP)er der en knap "advanceret" under fanen "Lydstyrke". Wave skal der skrues op for!. 2) Lydstyrken kan også reguleres under de forskellige medieafspillere såsom Windows Media Player, Real One Player etc..
Avatar billede harrypothead Nybegynder
14. juni 2003 - 22:37 #2
Ja jeg har skruet op i windows mixer.
Og det samme gælder for mine spil og programmer
Avatar billede harrypothead Nybegynder
14. juni 2003 - 22:42 #3
P.S. jeg har lige fundet ud af at det er et SIS 7012 lydkort men det er AC97 kompatibelt.
Avatar billede bonet Nybegynder
14. juni 2003 - 22:44 #4
Det er måske et driver-problem. Geninst./ opdatere drivere til AC97. Har du skruet op for dine eksterme højtt.? ;-)
Avatar billede bonet Nybegynder
14. juni 2003 - 22:46 #5
Inst. de drivere der "hører til" kortet - det plejer at hjælpe!!!
Avatar billede harrypothead Nybegynder
14. juni 2003 - 22:55 #6
Det har jeg også gjort, har hentet de nyeste drivere til SIS 7012.
Og har prøvet adskillige tidligere versioner uden nogen forskel overhovedet.
Har også opdateret alle andre drivere til bundkort chipset osv. (Og ja jeg har sat høretelefonerne i det rigtige stik)

Nogen der har samme kort som har haft samme problem der har et svar der virker ?!?
Avatar billede harrypothead Nybegynder
14. juni 2003 - 23:36 #7
oki har oprettet et nyt spørgsmål fordi titlen var lidt forket....