Avatar billede bbrockie Nybegynder
14. juni 2003 - 20:14 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Intel Celeron 333Mhz Slot1 FSB 66Mhz 128Cache.. Med køleprofil?

Jeg har lige fået købt mig en gammel sag af en Celeron CPU. - Det der dog undrer mig er at der ikke er en blæser på CPU'en; men en blottet CPU med en kæmpestor metaldims monteret på den.. Jeg kylede den i PC'en og startede den op uden problemer, hvorefter jeg hurtigt slukkede for den igen. - Jeg vil dog lige vide om der ikke skal en køler på så den ikke futter af efter en times brug eller to?

På forhånd mange tak!
Avatar billede maxdennis Nybegynder
14. juni 2003 - 20:20 #1
Du kan godt køre uden blæser på sådan en CPU, men ikke i særlig lang tid... Hvis jeg har dig ville jeg klart investere i en... Indtil at du får købt dig en, vil jeg ikke anbefale at du bruger PC'en!
Avatar billede skovenborg Nybegynder
14. juni 2003 - 20:20 #2
Det er fordi det er slot-design - og de bruger ikke kølere.
Avatar billede Slettet bruger
14. juni 2003 - 20:23 #3
Min Celeron 300A havde blæser, så det vil da anbefale at bruge.

skovenborg> De bruger blæser.
Avatar billede skovenborg Nybegynder
14. juni 2003 - 20:24 #4
Undskyld - man kan godt, som maxdennis siger, få kølere til den. Tænkte bare på den PII 400MHZ vi har stående, og den bruger så vidt jeg ved ikke køler, og kører perfekt (eller så perfekt som den nu kan).

Men måske skal jeg lige chekke efter igen :-)
Avatar billede Slettet bruger
14. juni 2003 - 20:30 #5
skovenborg> Din P2 har med 99% sikkerhed en blæser, men eftersom den er boxed ligner det bare en plasticskal der sidder udenpå.

Der skal ikke meget til for at køle en så gammel CPU som Celeron/P2, så det er muligt at man kan køre uden aktiv køling. Men nok ikke stabilt....
Avatar billede bbrockie Nybegynder
14. juni 2003 - 21:46 #6
Jeg har en anden (defekt) Celeron CPU, der er boxed. - Er det muligt at skifte den ud med den nye? - Jeg har prøvet at adskille den; men selve CPU'en sidder rimelig fast til boxen, så jeg har ikke turdet bruge vold endnu :)
Avatar billede skovenborg Nybegynder
14. juni 2003 - 22:10 #7
Ja, undskyld jeg var vist for hurtig med at svare - så du kan godt afvise mit svar med det samme :-)
Avatar billede bbrockie Nybegynder
15. juni 2003 - 18:28 #8
Jeg ordnede det ved at montere en casefan, således at den peger lige imod CPU'en.. den har nu kørt i tre timer, og er stadigvæk ikke blevet varm.