Avatar billede xoinst Nybegynder
14. juni 2003 - 13:54 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Overclockning CPU (AMD)

Hej der på nettet..
Jeg har tidliger fået hjælp her på siden til at overclokke, Min AMD Athlon 2200+
Men jeg kan ikke hitte ud af mit Motherboard, det ser ud til at mit asus a7n8x board ikke tillader mig at hæve min FSB, en smule af gangen, der jeg kun kan rygge med 100 133 166 FSB, i menuen (CPU External Freq. (MHz)) af gangen.
Håber nogen vil hjælpe mig med mit board :)
Avatar billede a-torsten Nybegynder
14. juni 2003 - 13:56 #1
Så er der nok ikke så meget at gøre.... Det skal siges at jeg køre 166 på min XP2100.... Men jeg synes godt nok at det er et stort hak at gå på en gang..... Men okay... Det kan være at det lykkes....

-Anders
Avatar billede xoinst Nybegynder
14. juni 2003 - 13:59 #2
jeg har vået at prøve de 166 FSB, så lukker den ned og gør ikke mere før jeg slukker helt for den, når jeg så tænder igen er den på 1350 hrz, og vil ikke køre  længere end til bios
Avatar billede a-torsten Nybegynder
14. juni 2003 - 14:03 #3
Så er det for stort et step.....  Lad mig lige tænke mig om et sekund... Der må da være noget du kan gøre for at få mere fut på maskinen...

Du er ikke tændt på at skulle lode og tegne broer op med ledene tusch vel.?

-Anders
Avatar billede xoinst Nybegynder
14. juni 2003 - 14:03 #4
o.k. tak for hjælpen
Avatar billede xoinst Nybegynder
14. juni 2003 - 14:05 #5
jeg har ikke meget erfaring med lodning, men jeg vil da godt prøve :)
Avatar billede geforce3 Praktikant
14. juni 2003 - 14:05 #6
Jeg har det samme som dig, hvis du venter 5 minutter kan jeg lige fortælle hvad du skal trykke på...
Avatar billede geforce3 Praktikant
14. juni 2003 - 14:08 #7
Du skal sætte "System paerformance" til "User defined" Så kan du også selv vælge clocken på dine ram
Avatar billede xoinst Nybegynder
14. juni 2003 - 14:13 #8
o.k. tak, men min internet gik ud af explore
da jeg oprettede mit spørgsmål.
vad skal jeg så gøre for at akseptere svaret
vis jeg gik in på mit eget spørgsmål i højre spalte
Avatar billede geforce3 Praktikant
14. juni 2003 - 14:15 #9
www.ebruger.dk/faq.asp Der står lidt hvis du altså vil læse det igennem:)
Men hvis du kunn bruge mit svar så skal jeg svare, og så står der geforce3 i bunden hvor du kan afvise/acceptere
Avatar billede geforce3 Praktikant
14. juni 2003 - 14:17 #10
Nå så skal man åbenbart lave en bruger nu for at se den..:/ men det er gratis
Avatar billede xoinst Nybegynder
14. juni 2003 - 14:18 #11
jeg kan jo kun akseptere for at slette denne blok, og det er jo jer der skal have pointne og ikke mine egen point:)
Avatar billede xoinst Nybegynder
14. juni 2003 - 14:20 #12
nå sådan, tak :)
Avatar billede neophyte Nybegynder
14. juni 2003 - 20:30 #13
Det er ikke FSB du skal rykke på, men multiplyerne du skal sætte op. Det kan gøres enten på motherboardet eller i biosen. Dvs. 12.5 x 166. Hvor 166 er FSB og 12.5 er multiplyeren. Dvs. hvis du har den opsætning kører din cpu altså lidt over 2 Ghz. Hvis du så hæver multiplyerne kan du opnå større frekvens. (Ved at sætte den på 13x) Men pas på, det kan gå grueligt galt.