Avatar billede soylant Nybegynder
14. juni 2003 - 13:53 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Diske svigter på mit RAID

Hej

Jeg har 2 80Gb IBM diske der sidder på et RAID 0, det har bare kørt uden problemer i lang tid, men igår aftes smuttede disken og computeren frøs.
da jeg genstartede kom den og sagde min RAID var offline, hvis jeg så går ind i biosèn på Raid kortet siger den at den ene disk er disconnectet.
jeg aner ikke lige hvad der er sket, jeg har hentet IBM fitness test dos program, og så har jeg taget en disk af gang og sat på bundkortet som normalt, men der er ikke nogen fejl på nogen af diskene, kan man fixe det på andre måder?????
Avatar billede riversen Nybegynder
14. juni 2003 - 14:00 #1
måske controlleren er stået af
Avatar billede soylant Nybegynder
14. juni 2003 - 14:09 #2
controlleren er sidder på bundkortet, jeg har prøvet min gamle pci controller hvor min diske sad før jeg fik det her bundkort og den kommer og siger det samme, kan det værer en fejl i den Array hvor diskene sidder, der ligger en masse ting som jeg helst ikke vil miste på de diske, ellers ville jeg ha prøvet at slette den Array og lave en ny, jeg ved heller ikke om der kan ligge en fejl som IBM testen ikke kan se
Avatar billede coltman Nybegynder
14. juni 2003 - 18:02 #3
Skift IDE-kablet. Det er nok det der har fejlet..
Avatar billede soylant Nybegynder
14. juni 2003 - 18:08 #4
det var det første jeg prøvede det virkede heller ikke
Avatar billede coltman Nybegynder
14. juni 2003 - 19:33 #5
-Og der er strøm på begge disce, selvfølgelig...

Har du prøvet at skifte port? altså fra IDE0 til IDE1 (eller omvendt)?
Avatar billede coltman Nybegynder
01. juli 2003 - 17:16 #6
Hvordan går det med dit RAID??
Avatar billede soylant Nybegynder
01. juli 2003 - 17:23 #7
Hej
jeg slettede den Array hvor de to diske sad på, og oprettede dem igen og så virkede det, bare et minus, jeg miste alt hvad der lå der på, men nu virker det da
Avatar billede coltman Nybegynder
01. juli 2003 - 17:43 #8
Jeg har faktisk haft samme problem, og jeg skrev så til producenten af Controlleren, som (efter at have fået lidt oplysninger om BIOS versioner og så videre) Sendte mig et lille program som rettede fejlen og alle data kunne læses igen. Det du ikke skal gøre er det du har gjort.

Til en anden gang lad discene være og kontakt support...
Avatar billede soylant Nybegynder
01. juli 2003 - 18:57 #9
det skal jeg huske
Avatar billede soylant Nybegynder
10. november 2004 - 16:40 #10
slutter
Avatar billede soylant Nybegynder
10. november 2004 - 16:40 #11
slut