Avatar billede well_r Nybegynder
14. juni 2003 - 13:00 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Connect til MIN mysqldb UDEFRA

Hejsa alle!
Jeg tænkte på om nogen af jer kunne fortælle mig hvorfor folk ikke kan connecte til min mysqldb når de er "udefra". Altså jeg kan sagtens connecte til mig selv ved at skrive LOCALHOST men i det øjelbik jeg skriver min IP så funker det ikke.

- Tak
Avatar billede morw Nybegynder
14. juni 2003 - 13:19 #1
Enten fordi du ikk ehar givet adgang eller fordi du ikke har forwardet port 3306 i din router
Avatar billede disky Nybegynder
14. juni 2003 - 13:26 #2
Har du åbnet din firewall til at tillade access udefra på port 3306 ?
Har du sat NAT i din router til at route port 3306 til din IP din SQL server har på dit intranet ?

hvis ikke gør det.
Avatar billede well_r Nybegynder
14. juni 2003 - 13:27 #3
ehm..router?
ingen router her..
jeg har stofanet?
Avatar billede morw Nybegynder
14. juni 2003 - 13:30 #4
Kig i din user-tabel databasen mysql. Angiv % i stedet for localhost hvis alle skal have adgang.

Husk flush
Avatar billede henan Nybegynder
14. juni 2003 - 17:02 #5
Hvilket styresystem kører du?
Avatar billede well_r Nybegynder
14. juni 2003 - 22:25 #6
Morw - thx! det virkede! :P
Henan - styresys? - ehh... windows ME? + mysql's eget program?