Avatar billede kloge-aage Nybegynder
14. juni 2003 - 09:25 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Wireless og sikkerhed

Er der ikke en som kan give mig et entydigt svar på flg.:
Kan man lave et sikkert trådløst LAN med de filtre som findes i nutidens Accesspoints ?".
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. juni 2003 - 11:36 #1
Svaret er nej. Du kan ikke lave 100% sikkerhed med noget udstyr overhovet. Så det vil altid være en vurdering om den sikkerhed der gives er god nok til at sikre de oplysninger der ligger i systemet.

Hvis du er en almindelig bruger, der "bare" vil sikre dine maskiner mod utilsigtet brug og sikre dine dokumenter så de ikke ødelægges, så kan det lade sig gøre med en blanding af sund fornuft og brug at de teknologier der findes på markedes.

Hvis du har personfølsomme oplysninger eller andet der SKAL beskyttes, så glem trådløst udstyr. I det firma jeg er ansat, findes intet trådløst udstyr på vores net, heller ikke trådløse tastature, IR porte skal disables osv, osv
Avatar billede kenp Novice
14. juni 2003 - 17:37 #2
syntes lige at jeg vil bekræfte det bufferzone skriver, at når man laver noget trådløst så kan man altid bryde ind i det!!

og hvis jeg ikke tager meget fejl, så er mobiltelefoner også banlyst der hvor bufferzone arbejder
Avatar billede kenp Novice
15. juni 2003 - 11:39 #3
hvad var der galt med bufferzones svar?
Avatar billede supertau Nybegynder
19. juni 2003 - 14:57 #4
Selvfølgelig er der intet der er 100 % sikkert.
Men jeg har selv et trådløst net og der er følgende sikkerhed i det : Brugervalidering (brugere skal logge på det trådløse accesspoint), 128 bits kryptering og mac-adresse validering (kun kendte netkort får adgang)
Dette tilsammen giver efter min mening en fornuftig sikkerhed.