Avatar billede rangerbs Nybegynder
14. juni 2003 - 00:45 Der er 20 kommentarer og
5 løsninger

Hvilken skal jeg vælge?

Hej eksperter...

Jeg vil gerne vide hvilken af de 2 designs her der er bedst
http://jeppedk.1go.dk
eller
http://jeppedk.users.whitehat.dk/index2.html

mvh Ranger

Ps: I må også meget gerne give noget konstruktiv kritik :D
Avatar billede adflicto Nybegynder
14. juni 2003 - 00:55 #1
nr.2 (http://jeppedk.users.whitehat.dk/index2.html)
men find en anden farve til shoutboxens små boze (de grønne med text).
Grøn passer ikke rigtigt ind i de farve nuancer du har valgt.
Avatar billede donwang Nybegynder
14. juni 2003 - 00:56 #2
Klart nummer 1!O)
Avatar billede rangerbs Nybegynder
14. juni 2003 - 01:02 #3
adflicto --> havde skam også tænkt mig at vælge en anden farve ;D

Det er bare fordi det er den samme tagwall jeg linker til :D

hmm.. nu er jeg i tvivl forskellige meninger ;D

hvad mener I andre?

mvh Ranger
Avatar billede flowerdead Nybegynder
14. juni 2003 - 01:06 #4
Tilslutter mig nr 2. Kan godt lide det rustne look.
Avatar billede nuzer Nybegynder
14. juni 2003 - 01:16 #5
Jeg kan klart bedst lide design nr. 2.
Design nr. 2 hurtigst på min computer (måske er det bare min forbindelse:-)), og designet virker meget mere professionelt end det første.
Der er også flere farver på design. nr. 2; nr. 1 er mere eller mere gråt hele vejen igennem.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
14. juni 2003 - 01:47 #6
Jeg kan også bedst lide nr. 2 den tog godt nok lidt lang tid om at vise banneret faktisk først i anden omgang. På den første syntes jeg at dit banner har en frygtelig skrigende farve. På dem begge kan jeg godt lide dine links, men syntes alligevel at du skal prøve at gøre teksten lidt tydligere, det er meget svært at læse hvad der egentlig står på dem. Også på nr. 2 når nu alt det andet har den flotte farve bør du nok overveje at give dine bokse en farve som matcher resten.
Avatar billede the-ultimate Nybegynder
14. juni 2003 - 07:50 #7
Du skal klart vælge nummer 2! Nummer 1 kommer til at ligne en gang crap hvis du har en hor høj opløsning.. Nummer 2 ser bedre ud men en høj opløsning end nummer 1. Nummer 2 har et mere professionelt look end nummmer 1.
Nummer 2 tager ikke så lang til at loade som nummer 1.
Nummer 2 har et langt bedre look end nummer 1. (Det rustne look går lige ind i mit metal smag ;) )
Er enig med aovergaard i at du skal havde rettet den farve på dine bokse.
Tror samme farve som logoet vil passe godt ind. Men måske går den over i din tittel shotboxes. Prøv.. Hvis det bliver lidt for meget af det gode så kan du jo prøve bronze skrift på den grå baggrund.
Skyd din chart langt væk.. Ved godt at den er gennemsigtig meeen det er grimt med en chart på siden.. specielt grøn til grå...
Din rool script der køre på status linjen i browseren er mere irreterende end det gør gavn..
Nummer 1 logo er pixelsene for 'langt' fra hinnanden.. Prikkerne gør det lidt for groft i det. Vælg helt klart 2'eren. Det er det design du vil komme længst med her i verden (af de to..)
Avatar billede the-ultimate Nybegynder
14. juni 2003 - 07:51 #8
hmm har haft tankerne et andet sted ^ hor øøh?? sry har*
just a mistake..
Avatar billede Slettet bruger
14. juni 2003 - 10:47 #9
Jeg synes også bedst om nr. 2. Nr. 1's farver er lidt for skrigende og ubehagelige at kigge på. Til gengæld skiller den sig lidt ud fra mængden, hvilket jeg ikke vil sige, 2'eren gør.

Der er dog et par klare fejl set fra min side:
1. Rulleteksten i statusbaren er rent til grin. Den effekt uddøde i sidste årtusinde. :)
2. Teksten i menuen (og hvor den ellers bliver brugt) er ulæselig. Man skal anstrenge sig, før man gennemskuer opbygningen.
3. Baggrunden er for grå og kedelig. Det passer dog bedre ind på nr. 2 end nr. 1.
4. Shoutboxens beskedfelt er ikke stort nok.
5. Chart-logoet er grimt, selv i fadet version. Hvad med selv at lave en hit-tæller? Så får du også lidt udfordring.
6. Logoet på nr. 2 er flot lavet, men står uden kontekst. Hvad er sammenhængen mellem det og din side? Sats hellere på grafik, der beskriver dit udtryk.
Avatar billede rangerbs Nybegynder
14. juni 2003 - 11:13 #10
tak, til jer alle sammen for den gode kritik :D

Jeg er igang med at lave noget om efter det i har sagt
så lader det lige stå åbent lidt længere endnu

mvh Ranger
Ps: teksten i statusbaren er fjernet ;D
Avatar billede rangerbs Nybegynder
14. juni 2003 - 12:43 #11
Ok, nu har jeg så forholdt mig lidt til jeres kritik og her kommet med det her:
http://jeppedk.1go.dk
er det bedre end det gamle?
som så sådan ud:
http://jeppedk.users.whitehat.dk/index2.html

mvh Ranger
Ps: det grønne har jeg valgt fra
Avatar billede the-ultimate Nybegynder
14. juni 2003 - 13:09 #12
ja det ser lidt bedre ud.. men den chart går mig på nerverne..
Avatar billede the-ultimate Nybegynder
14. juni 2003 - 13:09 #13
men jeg syntes du skal rette resten..
Avatar billede aovergaard Nybegynder
14. juni 2003 - 13:31 #14
Ja, men væk med det grønne det hører slet ikke til. Syntes dog stadig at det er svært at læse dine link, men det ser jo godt ud. Jeg får slet ikke dine banner med denne gang, er de fjernet?
Avatar billede rangerbs Nybegynder
14. juni 2003 - 13:44 #15
the-ultimate --> tak for det, men når du siger rette resten hvad er det så præcis du mener der skal rettes? altså udover "den chart" den kommer HELT ned i bunden når der kommer andre bannere på min side.

aovergaard --> den grønne farve bliver også lavet om hvis jeg vælger disse farver her :D
mht. mine bannere så er de ikke fjernet
Avatar billede the-ultimate Nybegynder
14. juni 2003 - 13:57 #16
Det er sku ikke nok med at flytte charten! den skal sku dræbes/nakkes HELT væk..

Med resten, mener jeg at du faktisk burde rette ALT det der er skrevet ovenover. Det ser faktisk fornuftigt ud alt sammen.

Du kan eventuelt lave dig din egen counter..
Avatar billede the-ultimate Nybegynder
14. juni 2003 - 14:00 #17
Se om du ikke kan få en anden skrifttype på din side... Den er ulæselig.. det står også højere oppe..
Avatar billede rangerbs Nybegynder
14. juni 2003 - 14:01 #18
Ja, det med counter'en er jeg helt enig med dig i, men jeg har bare sådan en trang til at vide hvor mange der besøger min side...

også er jeg ikke den bedste til programmering ;D

mvh Ranger
Avatar billede rangerbs Nybegynder
14. juni 2003 - 14:06 #19
Ok, finder en anden skrift type :D
Avatar billede the-ultimate Nybegynder
14. juni 2003 - 14:19 #20
Ville gøre underværker..
Avatar billede rangerbs Nybegynder
14. juni 2003 - 15:15 #21
kan I se hvad der står på den her menubar? :D
http://jeppedk.users.whitehat.dk/nymenu.html

mvh Ranger
Avatar billede aovergaard Nybegynder
14. juni 2003 - 16:00 #22
Ja, ved du hvad det var meget bedre. Nu er den til at læse.
Avatar billede the-ultimate Nybegynder
14. juni 2003 - 19:07 #23
Ja nu begynder det at ligne noget.. Rart at kunne læse indholdet.. Hjælper lidt på det..
Avatar billede rangerbs Nybegynder
14. juni 2003 - 21:44 #24
Så har jeg laver skriften om:
http://jeppedk.1go.dk/

men men men... chart banneret bliver der indtil jeg får lavet et selv :D
mvh Ranger

Ps: mange tak for jeres hjælp :D
Avatar billede Slettet bruger
15. juni 2003 - 12:51 #25
Jeg synes ikke, du har taget stilling til særligt mange af mine kritikpunkter. For mig at se, er "forbedringerne" næsten ubetydelige.