Avatar billede xoinst Nybegynder
13. juni 2003 - 23:55 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Overclokning (AMD) CPU

Hej der udde på nettet.
For at få lidt mere fut i skittet har jeg besluttet at overclokke min
AMD Athlon 2200+, men jeg ved ikke hvordan man overklokker den uden at brænde den af.
Er der nogen der kan hjælpe :)
Avatar billede a-torsten Nybegynder
13. juni 2003 - 23:55 #1
Hvilke Ram og Bundkort har du..??

-Anders
Avatar billede a-torsten Nybegynder
13. juni 2003 - 23:59 #2
Din CPU er med 99% sikkerhed låst på  13.5 multiplier ... Og du køre temmlig sikkert 133 fsb..... Det du skal gøre er langsom at hæve fsb.... 1 eller 2 hak af gangen..... Hver gang skal du starte windows op og virkelig "voldtage" maskine for at se om den er stabil... Husk at holde øje med temperaturen.... Det er meget vigtigt at den ikke bliver for varm.... Min Xp2100 er 53 grader når den køre som en Xp2700.... Meget varmere synes jeg er kriminelt...

-Anders
Avatar billede a-torsten Nybegynder
14. juni 2003 - 00:00 #3
Det skal lige siges at du med succes også kan hæve vcoren en enkelt tand.... Hvis systemer er ustabilt... Men igen... Husk at holde virkelig godt øje med temperaturen...

-Anders
Avatar billede xoinst Nybegynder
14. juni 2003 - 00:02 #4
Tak, det vil jeg prøve!!!
Avatar billede a-torsten Nybegynder
14. juni 2003 - 00:03 #5
Hvilke ram og bundkort..??
Avatar billede xoinst Nybegynder
14. juni 2003 - 00:04 #6
Men hvordan acseptere man et spørgsmål
Avatar billede a-torsten Nybegynder
14. juni 2003 - 00:05 #7
Der skal være svar først... men prøv nu inden du acceptere...
Avatar billede xoinst Nybegynder
14. juni 2003 - 00:06 #8
Undskyld mit internet er lit langsomt :(
Jeg har et asus bundkort a7n8x, mine ram kender jeg ikke noget til
Avatar billede a-torsten Nybegynder
14. juni 2003 - 00:08 #9
Med det bundkort burde det ikke give nogle problemer.. Men husk... Små skridt.... Og tjek temp og stabilitet... Hver gang... Ellers ricikere du at den ryger...

-Anders