Avatar billede 123 Nybegynder
13. juni 2003 - 23:46 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

Manualer, guides, tips & tricks - alt kan bruges

Jeg ønsker links til manualer, guides, tips & tricks, korte gennemgange, lange gennemgange... alt der kan forklarer mig hvordan man administrerer en IIS-server på et lidt højere plan :-)

Gerne med vægt på Frontpage Extensions da den har voldt mig lidt problemer her i starten.

Hvis du har læst en bog om IIS (findes hvis kun på engelsk) og kan anbefale den, så gør det. Jeg har ikke kunne finde nogle brugbare bøger om emnet.
Avatar billede janemil Nybegynder
13. juni 2003 - 23:49 #1
Skriv IIS i søgefeltet
http://www.amazon.co.uk
Avatar billede janbb Juniormester
14. juni 2003 - 09:57 #4
Du har da helt ret i at det er meget magert med IIS-information, der er struktureret som et isoleret emne.IIS er mere betragtet som en indbygget del af windows og de informationer i bogform jeg har kunnet finde f.x. bogen fra http://www.quepublishing.com , 'Using windows XP professional' - er skrabede kapitler, der indgår i en større sammenhæng om windows.Det er en skam, da der jo er mange der interesserer sig for emnet.Hvis du specifict ønsker at bruge et MS-frontpage redigeret web er du igen ude i at skulle investere i en større 'pakke' , der omfatter hele office fx 'master office 2000' fra SYBEX - fordi de forskellige programmer er så integrerede at man har svært ved at skille det fra hinanden.Arnold busk boghandel i købmagergade http://www.arnoldbusck.dk er det sted jeg indtil nu har oplevet det største udvalg i de lidt større værker om EDB-relaterede ting.
Avatar billede janbb Juniormester
14. juni 2003 - 10:15 #5
Avatar billede 123 Nybegynder
15. juni 2003 - 23:48 #6
Det vælter jo ind med guldkorn :-)

Janemil -> Yderst oplysene artikel om Frontpage.
Janbb -> Jeg kan ikke umildbart se at Arnold har nogle brugbare bøger?
jakobclausen -> Fine bøger, lidt dyre men det er de altid.

Ser lige om der er andre der også vil have et ord med.
Avatar billede janbb Juniormester
16. juni 2003 - 10:25 #7
Ja, det lader godt nok til at den er udsolgt.
'Using Windows XP Proffessional' af Cowart og Knitttel fra forlaget QUE.
Men det er vist osse billigere at 'importere' den selv:
http://www.quepublishing.com/isapi/product_id~{A964699D-D6FB-49E3-B08F-24F849D3C87A}/catalog/product.asp
Avatar billede 123 Nybegynder
16. juni 2003 - 15:15 #8
Okay. Men det er Win2000 og IIS5 jeg benytter.
Avatar billede 123 Nybegynder
22. juni 2003 - 21:55 #9
Tak for hjælpen
Avatar billede janbb Juniormester
23. juni 2003 - 00:48 #10
Ved ikke om du fik dette link med - mest om installationen:  http://iis.serverguiden.dk/
Avatar billede janbb Juniormester
24. juni 2003 - 00:57 #11
Avatar billede janbb Juniormester
24. juni 2003 - 00:58 #12
nå ja den havde du jo