Avatar billede bundgaard Nybegynder
13. juni 2003 - 22:02 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

Skrue op for BAR på en Saab 900?

Jeg har en gammel Saab 900 Turbo fra 1982 (Uden APC desværre)

Ville bare høre om det er forholdsvis nemt at skrue op for trykket på ens turbo? Og hvis ja, hvordan gør man det så? :)
Avatar billede xhofa Nybegynder
13. juni 2003 - 22:15 #1
du skal bare gi den gas.
Avatar billede bundgaard Nybegynder
13. juni 2003 - 22:15 #2
:D gå nu væk mofa

ingen kan li en idler
Avatar billede skaw Nybegynder
13. juni 2003 - 22:40 #3
http://www.hi-speed.dk/ her er lidt læsestof det er godt nok peugeot men en turbo er jo noget de har fælles med andre mwh skaw
Avatar billede bundgaard Nybegynder
13. juni 2003 - 22:45 #4
kigger lige på det skaw..vender nok tilbage med et svar søndag aften :)

selvom jeg nu ville foretrække hvis det var en guide til en Saab og ikke en Peugeot!
Avatar billede skaw Nybegynder
13. juni 2003 - 22:49 #5
så  må en af os lede dig først
Avatar billede meggers Nybegynder
13. juni 2003 - 23:05 #6
Du skal borre topstykket ud med et metalbor... derefter skal du udskifte dit gamle tændrør med et tændrør fra BMC: http://www.krogmc.dk/index.php?inc=taendroer.htm - Du kan evt. også montere en stor hæk-spoiler bag på bilen.
Avatar billede skaw Nybegynder
13. juni 2003 - 23:06 #7
Avatar billede bundgaard Nybegynder
13. juni 2003 - 23:08 #8
skaw > savner stadig en decideret guide :/

meggers > dehck :D gå nu væk og hyg dig med mofa :D
Avatar billede skaw Nybegynder
13. juni 2003 - 23:13 #9
der er for lidt der kører saab til at de ka blive en klub der selv skruer
Avatar billede bundgaard Nybegynder
13. juni 2003 - 23:16 #10
desværre ja, men jeg har da læst en hel del god info på www.saabnet.com (mener jeg den hedder)

ku være jeg skulle spørge i forum derinde, dette er vist ikke det rette sted :)
Avatar billede rs2000 Nybegynder
14. juni 2003 - 12:53 #11
Det er altså ikke bare at skrue op for turbotrykket.
Du skal jo også have mere benzin ind sammen med alt det ekstra luft.
Hvis den kører med en for mager blanding,så smelter du bare stemplerne,pga at forbrændingen i motoren bliver som en skærebrænder.
Så det er absolut ikke noget for "gørdetselv" folket.
Det skal justeres ordentligt ind på et evt. rullefelt,hvor de kan måle blandingen ved alle omdr.tal og hvor mange HK den har/får.
Avatar billede bundgaard Nybegynder
14. juni 2003 - 12:55 #12
Hmm, det var ik rart at høre :/

Men det virker som om du har styr på det!

Ved du noget om hvor meget det evt ville koste at få en prof til at gøre det?
Avatar billede skaw Nybegynder
14. juni 2003 - 15:01 #13
det hedder chip tuning typisk 5000 til 7000 kr
Avatar billede bundgaard Nybegynder
14. juni 2003 - 19:45 #14
tror nu ikke en gammel bil som min understøtter chiptuning?
Avatar billede rs2000 Nybegynder
14. juni 2003 - 22:36 #15
Jeg ved ikke hvor meget det koster at få en prof. til at tune din bil.
Men det er nok fra ca.3000kr og op efter.
Alt efter om han skal skifte reservedele ud,for at få det til at virke.
Den er nok så gammel,din bil,at den kører med "mekanisk" indsprøjtning eller en karburator.
Så der er chip tuning udelukket.
Priserne afhænger også lidt af,hvor i landet du befinder dig.
De har jo somregel en højere timeløn på Sjælland.
Avatar billede bundgaard Nybegynder
16. juni 2003 - 09:00 #16
Jeg tror også den kører med mekanisk indsprøjtning..selvom jeg ingen anelse har :D

Jeg er i sønderjylland..kan du ik se om du kan finde et par firmaer på nettet der gør i den slags? Ik nødvendigvis chiptuning, men også bare tuning generelt :)
Avatar billede bundgaard Nybegynder
21. juni 2003 - 22:05 #17
jeg lukker her..tak for svarene