Avatar billede simon.ulsnes Nybegynder
13. juni 2003 - 21:50 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Pentium 4 med hyperthreading?

Hejsa,
Jeg har hørt at nogle P4'ere (Northwood2) ikke understøttede HyperThreading fra fabrikken af... hvordan kan man sikre sig at de gør dette (eller at det kan slås til)?

- Simon
Avatar billede tinepingvin Nybegynder
13. juni 2003 - 21:59 #1
prøv at kig i news  dk.edb.hardware.overclocking
Avatar billede soreno Praktikant
13. juni 2003 - 22:11 #2
Mon ikke det står på selve CPU'en (har du kigget) ?

Ellers er det en setting i BIOS der skal en/disables - har jeg forstået via dette link:
http://www.intel.com/support/platform/ht/os.htm
Avatar billede soreno Praktikant
13. juni 2003 - 22:13 #3
Eller du har måske ikke købt en CPU endnu ?
Avatar billede simon.ulsnes Nybegynder
13. juni 2003 - 22:15 #4
Jeg har ikke købt CPU endnu... Jeg leder efter en kombination af mobo og cpu som giver HT, for jeg er lidt forvirret i øjeblikket med hensyn til hvad der understøtter hvad og hvordan man finder ud af det.
Avatar billede simon.ulsnes Nybegynder
13. juni 2003 - 22:27 #5
Jeg har fundet et MSI-motherboard som ifølge Intels website skulle understøtte HT - nu er problemet bare at finde en processor. Motherboardet har FSB 533, med der står kun "Hyper-Threading Technology" ved de processorer som kører på 800 Mhz FSB på Edbpriser.dk.

Jeg er i vildrede...

- Simon
Avatar billede soreno Praktikant
13. juni 2003 - 22:28 #6
Du er nok nødt til at kigge på bundkortproducentens hjemmeside.

F.eks. Asus
http://www.asus.com/products/mb/mbindex.htm

Jeg kiggede tilfældigvis på "P4P800 Deluxe" og der står:
Intel Hyper-Threading Technology

Det lader ikke til edbpriser er til nogen hjælp hvad HT angår. Jeg kunne ihvertfald ikke finde ud af at sortere på motherboards der understøtter HT.
Avatar billede soreno Praktikant
13. juni 2003 - 22:29 #7
Hov jeg stødte også lige på dette link:
http://appzone.intel.com/boards/index.asp

Der kan du søge på motherboards der understøtter HT.
Avatar billede soreno Praktikant
13. juni 2003 - 22:33 #8
Der skulle tilsyneladende være info om hvilke "Boxed Intel® products supporting Hyper-Threading Technology":
http://www.intel.com/cd/channel/reseller/asmo-na/eng/products/box_processors/desktop/proc_dsk_p4/index.htm?iid=Homepage+htland_program&

Men jeg kan desværre ikke selv se da Intel ikke vil lukke min browser ind.
Avatar billede soreno Praktikant
13. juni 2003 - 22:36 #9
Avatar billede soreno Praktikant
13. juni 2003 - 22:44 #10
Det sidste link var vist et svar værd.
Avatar billede the_i Nybegynder
14. juni 2003 - 16:14 #11
Hvis du vil have hyperthreading skal du gå efter noget i retning af den her fætter:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1244598176
Til den SKAL du have et bundkort med intel 865 eller 875-chipset, ellers må du i hvertfald finde dig i at 'underclocke' din processor med 33% (eller overclocke dit bundkort).
Avatar billede rkhdk Nybegynder
14. juni 2003 - 16:20 #12
det er kun de nye P4 med FSB på 800Mhz der understøtter Hyper-Threading
Avatar billede rkhdk Nybegynder
14. juni 2003 - 16:22 #13
hmm, det tager jeg i mig igen

ifl soreno's link
http://support.intel.com/support/processors/pentium4/p4compare.htm

så understøtter P4 FSB 533 3.06Ghz også HT