Avatar billede mikmakmuk Nybegynder
13. juni 2003 - 20:47 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Lyd problem

Jeg har problemer med min lyd på mit system. Det handler om flere lydkilder på samme tid. Sagen er at mine forskellige programmer åbenbart udelukker hinanden. Jeg får at vide at et andet program optager resurcen. MIt lydkort er et CM8738 (C-Media) (onboard sound på et soyo ultra dragon) Hvad kan jeg gøre. Jeg bruger redhat 9.0 og min maskine er en p4
Avatar billede ipol Nybegynder
13. juni 2003 - 22:21 #1
Har du prøvet sound card configuration.

Start setup i din konsol.
Avatar billede mikmakmuk Nybegynder
14. juni 2003 - 01:39 #2
der står intet om lyd
Avatar billede mikmakmuk Nybegynder
14. juni 2003 - 21:19 #3
Er der ikke en som kan fortælle mig hvad jeg skal gøre, hvis det overhovedet kan lade sig gøre. Det er sådan set det eneste som jeg ikke kan få til at spille. Jeg har prøvet at køre setup, men der stod som sagt ikke noget om lyd.
Avatar billede mikmakmuk Nybegynder
14. juni 2003 - 21:27 #4
Skal jeg simpelthen købe et andet lydkort og i så fald hvilket?
Avatar billede lap Nybegynder
14. juni 2003 - 23:48 #5
Et andet lydkort hjælper næppe - jeg vil tro, at hvis ellers alsa understøtter dit lydkort, så virker det formentlig.
Avatar billede mikmakmuk Nybegynder
15. juni 2003 - 00:49 #6
Jamen det virker da lige på nær når det ikke gør, hvilket er når jeg har afviklet en applet
Avatar billede lap Nybegynder
15. juni 2003 - 11:07 #7
og flere samtidige lydkilder - ik'
Avatar billede mikmakmuk Nybegynder
15. juni 2003 - 12:00 #8
jepper
Avatar billede mikmakmuk Nybegynder
15. juni 2003 - 12:06 #9
Jeg kan ikke overskue hvad det er som går galt. Hvis jeg f.x hører musik og har mit mail program kørende kan jeg ikke loade en applet, i hvert tilfælde ikke skak på tv2.dk
Avatar billede mikmakmuk Nybegynder
15. juni 2003 - 12:10 #10
XMMS er sat til at bruge e-sound som uddata indstik, mailprogrammet bruger sikkert OSS. Jeg har en ide om det er der det går galt, for hvis java også vil bruge den kokser det vel :-(
Avatar billede mikmakmuk Nybegynder
15. juni 2003 - 12:31 #11
Hele systemet crasher hvis jeg f.x åbner og lukker mit mail program også åbner tv2.dk skak
Avatar billede mikmakmuk Nybegynder
18. juni 2003 - 23:12 #12
lukker