Avatar billede toranaga_sama Nybegynder
13. juni 2003 - 18:30 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

bliver logget af Xp med det samme man logger på.

Hej

Jeg har netop modtaget en opringning fra en god vens far, hvor han siger:
Når jeg starter min pc, er den pludselig ændret til login billede med ikoner og hvad ved jeg. Det er sådan set ikke noget problem MEN, når man så trykker på navnet og logger ind, bliver man logget af med det samme.

Han har prøvet at starte i fejlsikret tilstand, og lave en "restore tidligere instillenger" uden effekt, han bliver stadig logget af.
Han har prøvet at oprette en ny bruger, men denne bliver også logget af med det samme.

Hvad er der galt ?
Og hvordan retter vi det ?
Avatar billede xodeus Novice
13. juni 2003 - 19:30 #1
Sæt din XP Cd i drevet. Gå helt hen til den skærm der viser dine partitioner. Vælg den XP partition der skal repereres og tryk på R. Den vil nu gå filerne igennem og vil forsøge at reparere din XP installation.
Avatar billede soda Nybegynder
13. juni 2003 - 20:54 #2
xodeus: For en nybegynder lyder det ret kryptisk det du skriver

Du kan boote op på din XP CD. Dvs sætte din XP CD-ROM i PC'en og genstarte. Husk, at sørge for din BIOS er sat til at starte op på CD-ROM ellers skal dette rettes inden du booter.

Under installationen af XP, skal du vælge at installer XP på den partition, hvor der allerede ligger XP på i forvejen. Når du har gjort dette, så skal du vælge at reparere din installation.

Efter noget tid genstarter installationen din PC og Windows XP burde være frisk på ny ;o)
Avatar billede ykok Nybegynder
16. juni 2003 - 12:51 #3
Jeg har oplevet det samme hvis en bruger ikke har adgang til windows biblioteket (og måske også roden på system drevet). Det kan være at nye brugere ikke har adgang som default