Avatar billede zub-zero Nybegynder
13. juni 2003 - 16:45 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

bios" primary master harddrive fail"

bundkortet er et aopen ak72 med en "award modular BIOS v6.00pg"

computeren står og leger server (webserver, ftp osv osv) da jeg gik i seng kørte den fint i win.. da jeg stod op stod den i bios med den besked til mig.

disken er en maxtor 30gb 7200rom 2mb ch... efter min nening skulle den kunne holde endnu, mener stadig jeg har garanti men hvem ved hvor kviteringerne ligger fra sidste år? ;)...

har prøvet at sætte den i min anden maskine, begge finder disken fint (model størrelse osv) men der må åbenbart være en fejl på den og har ik lige en idé til hvordan jeg kan tjecke den for fejl når win ik kan se den...

nogen der har et bud på en løsning eller skal jeg finde kvitteringen frem og håbe på der stadig er garanti?
Avatar billede klatten Nybegynder
13. juni 2003 - 16:54 #1
tja, jeg kan nok ikke hjælpe dig med at finde kvitteringen...

Du har altså kørt en scandisk på harddisken og ikke fundet fejl!
Fejlen kan jo så være på dit bundkort!!!

Opdater drive til bundkort og evt. også opdater din BIOS!
Avatar billede hub Nybegynder
13. juni 2003 - 17:38 #2
Prøv først at tjekke dit drevs tilstand med http://www.maxtor.com/en/support/downloads/powermax.htm

Dette gøres fra en bootbar diskette som du fremstiller fra en kørende Windowsinstallation..
Avatar billede zub-zero Nybegynder
13. juni 2003 - 19:09 #3
jeg kan ik komme i kontakt med disken.. umuligt at lave både scandisk og powermax test

opdater drivere til bundkort: det var sys hdd... tror ik jeg får meget held med at finde dos drivere ;)

bios... ser lige hva de har på lager hos aopen.
Avatar billede zub-zero Nybegynder
13. juni 2003 - 19:14 #4
fandt kviteringen.. den er fra 2000 så den har jo et par år bag sig - og jeg har det med at være ond mod mine diske.

slukkede anlæget og kunne så høre en skumler lyd... lyden af hdd skiver der køre mod et eller andet engang imellem... tror jeg arkivere den og bestiller en ny.

men tak for rådene.