Avatar billede martinjaeger Nybegynder
13. juni 2003 - 14:40 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Er IBM Microdrive det samme som Compact Flash

Jeg står i et lille dilemma, har lige modtaget mit Canon G3 digital kamera(rigtig fedt kamera), dog er der kun 32 mb. hukommelse med på den.
Har kigget på to hukommelsestyper. IBM Microdrive og almindelig Compact Flash. Hvilket af disse kan anbefales, og passer de begge to til mit kamera(rent størrelses/fysisk mæssigt)

Pease !
Avatar billede rkhdk Nybegynder
13. juni 2003 - 14:43 #1
nej det er ikke det samme, selvom Microdrive bruegr sammeport

tagte fra cannon's hjemmsside om G3

CompactFlash™ Type I & II (Microdrive kompatibel)
Avatar billede martinjaeger Nybegynder
13. juni 2003 - 14:45 #2
det vil altså sige at begge kan bruges i mit kamera....de bruger samme slot??
Avatar billede rkhdk Nybegynder
13. juni 2003 - 14:46 #3
ja..
Avatar billede martinjaeger Nybegynder
13. juni 2003 - 14:49 #4
fedest.....jeg siger tak for hjælpen og afslutter spørgsmålet. overfører 15 point til rkhdk
Avatar billede the_collector Novice
13. juni 2003 - 14:50 #5
Microdrive er ikke CompactFlash, men det brug samme type port og dit kamera kan godt bruge Microdrive. Dog ville jeg vælge CompactFlash, da Microdrive bruge mere strøm og er mere sart, da det er en microharddisk. Jeg mener også at CompactFlash er billigere end Microdrive. Hvad angår hastigheden har jeg hørt nogen siger at Microdrive er hurtigere andre siger CompactFlash.
Husk også på at nu kan man få CompactFlash på 4GB, omend prisen vistnok er i omegnen af 10000. Jeg mener at Microdrive stopper ved 1GB og koster ca 2000 i den størrelse.
Avatar billede martinjaeger Nybegynder
13. juni 2003 - 14:52 #6
Fandt ud af at man ikke kan give en admin point, så min point går til The_collector.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
13. juni 2003 - 14:55 #7
martin => jeg kunne jo også bare have valgt at svare, istedet for at kommentere ;o)
Avatar billede the_collector Novice
13. juni 2003 - 14:56 #8
Jeg fandt ud af at prisen for 1GB er ca. den samme for Microdrive og CompactFlash, men jeg ville stadigvæk vælge CF.

Man kan godt give point til admin, men RKHDK havde ikke lagt et svar. Det var derfor du ikke kunne give point.

rkhdk>>Hvis du er interesseret, så kan jeg godt lægge et spørgsmål med f.eks. halvdelen af pointene til dig.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
13. juni 2003 - 15:00 #9
the_collector => behold dem.. jeg kunne bare have svaret.. plus det vil ødelægge din statestik, med ikke at have brugt nogle points ;o)
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
13. juni 2003 - 21:59 #10
Blot til orientering:
http://www.dpreview.com/reviews/canong3/page2.asp

...MicroDrive er langsommere end langt de fleste CompactFlash, endvidere har de den ulempe at de ikke tåler stød på samme måde som en CompactFlash-kort ...det er jo en harddisk.

En ekstra lille ting, køb en USB2 kortlæser, ellers bliver du bare træt af at vente og vente ... 1MB via en normal USB ...gab!
Avatar billede the_collector Novice
13. juni 2003 - 23:49 #11
rhkdk>> Det er selvfølgelig rigtig, at det ville ødelægge min statistik. Gad vide hvor mange herinde som egentlig ikke har stillet spørgsmål, men kun svaret på dem?

Med hensyn til nødvendigheden af en extern kortlæser kan altid diskuteres. Jeg plejer bare at tilslutte kameraet og lade det unloade. Imens kan jeg så lave noget andet. Noget tid efter så kan jeg komme tilbage og tage kameraet fra igen.
Avatar billede martinjaeger Nybegynder
14. juni 2003 - 10:17 #12
Eftersom vi har flere forskellige ram-kort i huset, har jeg tænkt mig at købe en 6in1 USB 2.0 reader. Til godt 300 kr. Det lyder som et godt køb.
Den vil gøre nytte når jeg skal overføre musik til mit Compaq SD kort, sker ellers gennem USB 1.1, det går BARE langsomt.