Avatar billede froom Nybegynder
13. juni 2003 - 14:16 Der er 7 kommentarer

XP, Win98, hp officejet netværk

Jeg har et netværk bestående af en redhat pc, der tager mod adsl og er "ansigtet udadtil". Herefter har jeg til denne tilsluttet en switch. Til denne switch er koblet en XP laptop, en win98 pc og en hp officejet d155xi (multikontormaskine). Internetadgangen er uden problemer fra alle computere, MEN
Der er grundlæggende to problemer:
1. XP-laptoppen kan ikke udskrive til officejeten (ingen problemer fra win98), og det på trods af at jeg ved opsætning af printer/fax'en har udskrevet en testside fra XP-laptoppen.
2. Man kan ikke se den anden computer (eller printer) på netværket fra nogen af computerne. Det skulle jo ellers foregå smertefrit med XPpro...
Jeg har oprettet en arbejdsgruppe uden held. Skal jeg oprette et domæne i stedet?
Avatar billede jpvj Nybegynder
13. juni 2003 - 14:21 #1
Du kan ikke oprette et domæne. Det kan kun gøres fra en 2000/2003 server, når du promoverer den til Domain Controller. (OK det kan køres på redhat'ten).

Kan du pinge HP og W98 maskinen fra XP?
Avatar billede froom Nybegynder
13. juni 2003 - 15:13 #2
Ja, jeg kan pinge både hp og W98 fra XP!
Avatar billede froom Nybegynder
13. juni 2003 - 15:32 #3
Men pinger jeg fra W98 kan jeg pinge HP, men ikke XP...
Avatar billede jpvj Nybegynder
15. juni 2003 - 21:28 #4
Skriv lige din netværks opsætning, dvs. komplet IP konfiguration for alle enheder.
Avatar billede froom Nybegynder
16. juni 2003 - 10:12 #5
REdhat: xxx.xxx.x.1, Win98: xxx.xxx.x.2, XP: xxx.xxx.x.3, HP: xxx.xxx.x.4.
Forbindelsen ml. XP og HP undrer mig. Jeg kan lave alt (dvs. scanne og kopiere, men IKKE printe) på HP via XP, når dette er styret fra XP'en. MEn jeg kan IKKE udskrive fra XP - efter ca et minut skriver den: dokument ikke udskrevet!
Avatar billede jpvj Nybegynder
16. juni 2003 - 18:06 #6
OK - så lyder det mere som et driver problem. Har du prøvet nyeste driver?

http://h20015.www2.hp.com/en/softwareList.jhtml;jsessionid=245DSP2SYDEDZQEXGRMEOSQ?reg=&cc=us&prodId=hpofficeje64995&lc=en&softitem=Microsoft%20Windows%20XP&sw_lang=en

Ellers ring til HP Support på 45991000.

Jeg kæmpede bravt for at få den til at fungere med MAC 9.2.2 - driverne var simpelthen defekte fra starten. Supporten var ligeså dårlig - ca. ½-1 times kø. Men det var i starten af året, så mon ikke det er bedre nu...
Avatar billede jpvj Nybegynder
16. juni 2003 - 18:06 #7
... eller bare afinstallere printerdriveren og installere den igen?