Avatar billede tazmanian Nybegynder
13. juni 2003 - 12:57 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Celler med height-attribut strækker sig

Jeg har en 3x3 tabel som nedenstående:

[1][2][3]
[4][5][6]
[7][8][9]

Jeg merger de kolonner længst til højre som sådan hér:

[1]|2||3|
[4]| || |
[7]| || |

så celle 2 og 3 nu strækker sig hele vejen (rowspan) og sætter height-attributter på 1 og 4.

Celle 3 fyldes dynamisk, og hvis højden bliver større end tabellens total, strækker celle 1 og 4 sig.

Jeg vil kun have celle 7 til at strække sig.
Hvordan gør jeg det?

/taz
Avatar billede tazmanian Nybegynder
13. juni 2003 - 12:58 #1
Jeg skal nævne, at jeg har prøvet med height="100%" på celle 7, men uden held.
Ligeledes har jeg prøvet at sætte en ny tabel ind i celle 3, også uden held.

/taz
Avatar billede roenving Novice
13. juni 2003 - 13:14 #2
Hvad med bare at have tre kolonner i een række, og så sætte to div's ind som 1 og 4 i dit eksempel ...
Avatar billede tazmanian Nybegynder
13. juni 2003 - 13:36 #3
I celle 4 skal jeg have et baggrundsbillede med dynamisk tekst ovenpå.
Har prøvet mig frem med div layers men kunne ikke få dem ovenpå hinanden med position:relative, kun med position:absolute, og det holder ikke, da placeringen af tabellen er centreret.

/taz
Avatar billede tazmanian Nybegynder
14. juni 2003 - 11:55 #4
Jeg har løst problemet ved at have en tabel med tre kolonner i én række og så have nestede tabeller i kolonne 1 og 3. Kolonne 1 er valignet til top, så tabellen bliver oppe, selvom kolonne 3 strækker sig.

/taz